Ga naar inhoud

welke linux voor op mijn pc?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een al wat oudere pentium 4 experimenteer pc liggen met 128mb ram en een geforce 5200 (volgens mij) pci videokaart en een 20 gig harde schijfje. Hier heeft een tijdje xp op gedraaid maar die licentie is mee gegaan met de nieuwe pc. Ik heb dus een nieuw besturingssysteem nodig voor op deze pc. Aangezien linux gratis is leek het me een goeie oplossing. maar welke linux kan ik het best voor deze pc gebruiken? Ik heb xubuntu geprobeerd te installeren maar dat werkte niet (volgens mij te weinig ram). Daarnaa heb ik damn small linux geinstalleerd maar daar word ik echt knettergek van (traag, en allemaal vage instellingen en dergelijke). weten jullie misschien een iets gebruiksvriendelijkere linux versie die het op deze pc doet?
Link naar reactie
Met die 128 MB kun je niet veel. Prik er eens wat bij? Wil je dat niet, dan kun je het beste kiezen voor lichtgewicht Ubuntuvariant Xubuntu. Installeer 'm (wegens het weinige geheugen) met de Alternate CD en niet met de Desktop CD: http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu-cdimage-xubuntu/releases/7.10/release/xubuntu-7.10-alternate-i386.iso
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...