Ga naar inhoud

[FC5]_USB harde schijf


Aanbevolen berichten

[quote:4895b0e407="windowsXP-PRO"] ben van plan een extra externe schijf te kopen die via USB aangesloten wordt. IS elk merk goed of dien ik ergens rekening mee te houden? [/quote:4895b0e407] Zolang je een bekend merk neemt zoals Maxtor of WDC, zou het behoren te werken in GNU/Linux. Alleen onder Fedora Core kan er een probleempje zijn. Ik heb zelf een Maxtor One Touch van 160 GB en een 120 GB Western Digital Hard Drive, en ook nog een Sitecom harddisk case met een Maxtor harddisk. Als ik via usb of firewire zo een externe hardeschijf inplug, dan verschijnen allemaal harddisk icoontjes op de KDE desktop. Op die externe Maxtor One Touch hardeschijf staan 13 partities. Door te dubbel klikken op zo een hardeschijf icoon zou deze worden aangekoppeld en geopend. Het lijkt erop dat het alleen werkt voor de 3 FAT32 partities. Niet voor de overige 10 EXT3 partities. Dan verschijnt de foutmelding [code:1:4895b0e407] An unknown error occurred [/code:1:4895b0e407] In Gnome verschijnt na het dubbel klikken op zo een EXT3 hardeschijf icoon de foutmelding [code:1:4895b0e407] Cannot mount volume [/code:1:4895b0e407] De EXT3 partities van een externe hardeschijf kunnen overigens wel worden gemount in een Terminal als superuser. Ook in Fedora Core 4 heeft iemand zoiets in [url=http://www.fedora-linux.nl/forum/viewtopic.php?t=583&highlight=usb]deze discussie.[/url] In de andere Linux distributies: Mandriva 2006 SuSE 10.0 en Ubuntu 5.10 werken alle externe hardeschijf iconen wel goed. Voor de EXT3 partitie is schrijven uiteraard alleen voor de superuser
Link naar reactie
Dank voor het antwoordt de schijf is een maxtor one touch III. Zoals ik het begrijp kan ik gewoon de schijf kopen die ik in de link laat zien? Het is de bedoeling dat de schijf 1 partitie krijgt, Puur voor opslag. Maar hoe formateer ik de schijf eigenlijk? En dat alleen root EXT3 mag schrijven snap ik ook niet... Evert
Link naar reactie
[quote:d6b76c8f67="windowsXP-PRO"] de schijf is een maxtor one touch III. Zoals ik het begrijp kan ik gewoon de schijf kopen die ik in de link laat zien? [/quote:d6b76c8f67] Inderdaad. [quote:d6b76c8f67="windowsXP-PRO"] Maar hoe formateer ik de schijf eigenlijk? [/quote:d6b76c8f67] Het makkelijks is waarschijnlijk via gparted of qtparted, die je kunt installeren via yum. [quote:d6b76c8f67="windowsXP-PRO"]En dat alleen root EXT3 mag schrijven snap ik ook niet... [/quote:d6b76c8f67] Dat zal wel beveiliging zijn. Als je toch als user wilt schrijven naar een EXT3 partitie van die externe hardeschijf, kun je daarvoor een regel opnemen in je /etc/fstab
Link naar reactie
[quote:71e9b3ae4b="jolo"]Ook in Fedora Core 4 heeft iemand zoiets in [url=http://www.fedora-linux.nl/forum/viewtopic.php?t=583&highlight=usb]deze discussie.[/url] [/quote:71e9b3ae4b] Ondanks deze discussie, heb ik die externe harde schijven zelf ook maar even getest in Fedora Core 4. Als ik dan inlog in Gnome, worden wel alle partities van die externe harde schijven automatische gemount. En heb ik dus wel toegang tot alle partities op de externe harde schijven, via die hardeschijf iconen. Ook op de EXT3 partities. Omdat dit in Fedora Core 5 niet lukt bij mij, zouden er wellicht toch nog een paar kleine bugs in kunnen zitten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...