Ga naar inhoud

installeren KDE 3.5


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:7b6a378092="maximilaan"] Vaak treedt een error op als de naam van de server en directory niet goed zijn ingevuld[/quote:7b6a378092] Zoiets denk ik ook. Waarschijnlijk zou er iets fout gegaan kunnen zijn bij het kopiëren en plakken, zodat er bijvoorbeeld een spatie tussen de server en de directory is ontstaan. Dan verschijnt er zo een soort foutmelding [code:1:7b6a378092] Kan de installatiebron niet aanmaken aan de hand van URL ftp://ftp.nl.uu.net/ pub5/suse/i386/supplementary/KDE/update_for_10.0/yast-source/ Details: ERROR(InstSrcE_no_instsrc_on_media) [/code:1:7b6a378092] Die spatie zit dan aan het begin van de directory naam.
Link naar reactie
Bedankt voor jullie reacties. Vanmiddag opnieuw van alles geprobeerd, maar geen succes. De foutmelding is als volgt: Kan de installatiebron niet aanmaken aan de hand van URL "ftp://ftp.nl.uu.net/pub/linux/suse/i386/supplementary/KDE/update_for_10.0/yast-source.' Zelf op internet deze weg afleggend zag ik 'Index van ftp://ftp.eu.uu.net/pub/linux enz. Er is op de site zelf de aanduiding 'uu' in plaats van'nl'. Kan dat de oorzaak zijn van de Error bij mij? Graag commentaar!
Link naar reactie
Het is een wonder, maar het is eindelijk gelukt. Kennelijk had het inderdaad iets te maken met het "uu". Ik heb als server gebruikt: ftp.eu.uu.net en ben vervolgens op de site zelf gegaan tot en met yast-source (pub///// source) en heb de tekst van de index gekopieerd en geplakt als Directory in het venster van de wijziging installatiebron. En Warempel.......... Nogmaals bedankt voor uw reacties.
Link naar reactie
Ik was nog wel zo blij, maar nu de deceptie. Alles gaat goed volgens het verhaal van Max. Na klikken op "Accepteren" komt er inderdaad een scherm met links boven: "Even geduld a.u.b. de pakketten worden geinstalleerd" en in het midden de voortgang. Maar, er is geen voortgang, want er gebeurt niets (ook niet na twee uren). Ik wil toch eigenlijk niet opgeven. Iemand suggesties?
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Hallo, Het is mij gelukt, kde 3.5!!! Installatie zonder morren. Wel moest ik in 'wijzig installatiebron' in Yast de andere twee adressen [u:0f9a324a5d]uitschakelen[/u:0f9a324a5d] Van de in deze rubriek gemelde klachten over het 'pad' heb ik ook last van gehad (hé dat rijmt). Met copy en plak was het opgelost. Misschien mosterd na de maaltijd, maar toch( t' is lekker!). Wat een gave takenbalk zeg! Bedankt Max, ook voor de letters. Doei. Ries
Link naar reactie
[quote:180f8107b5="maximilaan"]KDE 3.5.1 is inmiddels ook uit :) Deze bevat de nodige reparaties, wat meer Nederlandstalige documentatie en een verbeterde Friestalige versie. Voor zover ik weet biedt suse nog geen 3.5.1 aan, ivm de tijd/energie die men steekt in de aankomende uitgave van suse 10.1 Max[/quote:180f8107b5] Ik heb de website al bezocht. Zit nog wel met m'n cd/dvd en die dubble vensters. Je schrijft dat je het opstartbestand voor de suseplugger kunt vinden in /opt/kde3/share/autostart. Daar staat inderdaad suseplugger.desktop Ik had een textbestand verwacht. Hoe nu verder?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...