Ga naar inhoud

Audigy werkt niet (lekker)


Aanbevolen berichten

Ik heb pas Fedora Core 3 geinstalleerd. Dit ging perfect, en tijdens de installatie hoorde ik het testgeluid ook goed. Alleen nu ik eenmaal gewoon aan de slag kan, heb ik totaal 0,0 geluid. Fedora zegt netjes dat ik een Creative Audigy kaart heb enzo, maar het blijft doodstil. Toen heb ik de ALSA driver geinstalleerd e.d., en nu komt er alleen ruis uit de (center) speaker(s). Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Ik wil namelijk wel graag een muziekje horen ;) Ook de ALSAMixer en KMix herkennen de kaart perfect...
Link naar reactie
[quote:862079635a="tafelpoot"]met alsamixer het volume al omhoog gezet? (kweet het, is een stom voorstel, maar soms kijk je over die stomme dingen over, been there :roll: )[/quote:862079635a] Daar kwam ik inderdaad ook achter dat dat moest ;) En dan begint de ruis ook pas echt (daarvoor ook wel een beetje, maar na dat ik het volume hoger heb gezet wordt het (hoe logisch) harder :(
Link naar reactie
[quote:63193c3908="trizz"]Ik gebruik Fedora 3, die heeft dacht ik kernel 2.6.. En volgens mij is het de juiste. En er komt helaas geen muziek doorheen...[/quote:63193c3908] tafelpoot zal de emu10k1 module wel bedoelen. Om wat voor een muziek bron gaat het? Als het om een muziek cd gaat. Heb je in de pc wel dat audio-kabeltje aangesloten tussen de cd/dvd-speler en de geluidskaart?
Link naar reactie
[quote:4fac816de7="trizz"] Het gaat om MP3's...[/quote:4fac816de7] Wellicht kun je beter de open source alternatief OGG proberen. Een OGG muziek bestand speelt bij mij goed af met Rhythmbox in Fedora Core 3. Ik heb daar niks extra voor hoeven installeren. [quote:4fac816de7="M.V. Wesstein"]Zomaar een idee hoor: staan de rechten goed? [/quote:4fac816de7] In tegenstelling tot distributies zoals Slackware staan de rechter in Fedora Core direct na het voltooien van de installatie goed. Ik heb in ieder geval niets hoeven wijzigen in Fedora Core 3.
Link naar reactie
[quote:ac980c4202="jolo"] In tegenstelling tot distributies zoals Slackware staan de rechter in Fedora Core direct na het voltooien van de installatie goed. Ik heb in ieder geval niets hoeven wijzigen in Fedora Core 3.[/quote:ac980c4202] Het enige wat je in Slackware hoeft te doen is je user aan de group audio toe te voegen. Als je dat meteen al met adduser als je toch een useraccount aan gaat maken doet dan snap ik niet over welke rechten je het hebt :-? Verder begin ik het probleem van de Topic-Starter al te begrijpen. Hij probeert MP3 bestanden af te spelen. Het vervelende is dat Fedora 3 standaard geen MP3 audio codecs installeert (vandaar ook geen geluid), gelukkig doet Slackware dat wel standaard ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...