Ga naar inhoud

SuSE 9.2 Professional is uitgebracht


anoniem

Aanbevolen berichten

[Edit: topic titel aangepast] http://www.suse.com/us/private/products/suse_linux/preview/newfeatures.html http://www.suse.de/en/company/press/press_releases/archive04/92.html Het ziet er goed uit. Alleen vraag ik me af of deze release niet te vroeg komt. Er waren tenslotte problemen met k3b en de 2.6.8 kernel. Op de site van [url=http://www.k3b.org/]k3b[/url] staat nog steeds:"Do not use Kernel 2.6.8" Of Novell zou daar iets op gevonden moeten hebben. Verder ben ik wel benieuwt of de problemen die ontstonden in SuSE 9.1 door die nieuwe subfs, zoals ik vermeld had in mijn [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=119979&highlight=suse][SuSE 9.1 Prof] K3b Supermount blokkeerd DVD's branden[/url] topic, al is opgelost.
Link naar reactie
[quote:c3f2a701e3="Marcel de Reus"]Ik meen in diverse release notes gelezen te hebben dat SuSE een aangepaste 2.6.8 kernel mee zal leveren met 9.2. [/quote:c3f2a701e3] Zoiets verwacht ik ook. Hoewel ik geef de voorkeur aan SuSE 9.2 met kernel 2.6.9. Wellicht is deze later te downloaden van de SuSE ftp. [quote:c3f2a701e3="Marcel de Reus"]Waarschijnlijk hebben ze het permissieprobleem zelf dus al opgelost. Ik heb het overigens nog niet geprobeerd, maar is het probleem niet ook al verholpen in 2.6.8.1?[/quote:c3f2a701e3] Ik ook niet. Voor SuSE 9.1 is er toch nog geen kernel 2.6.8.1. En op die site van k3b heeft nog gestaan, dat kernel 2.6.8.1 het probleem van kernel 2.6.8 niet oplost. [quote:c3f2a701e3="maximilaan"]suse heeft voor 9.1 enkele patches uitgebracht die volgens mij elk brandprobleem hebben opgelost. [/quote:c3f2a701e3] Er is nog wel een kernel update die ik nog niet heb geprobeerd. http://www.suse.com/us/private/download/updates/91_i386.html [quote:c3f2a701e3] 31 Aug 2004 kernel-smp: The standard kernel RPM kernel-smp 2.6.5-7.108 (i586) 21115 kB Source-RPM kernel-smp-2.6.5-7.108.nosrc.rpm Security Update! This update fixes several issues: Most important are * kNFSd fix (medium security impact) * CD and DVD writing fixed (mainly affected audio and video, as it only got triggered by unaligned/odd size writes, effect was a large memory leak and defective data on CD) * minor ext3 fixes and reiserfs fixes * /proc/$PID/cmdline truncation fix * fix barrier issue with IDE drives with disabled write cache, this should fix the need for barrier=none for most cases DOS due to memory leak in /dev/ptmx handling [/quote:c3f2a701e3] Die had ik inderdaad nog niet. Ik gebruik nog [code:1:c3f2a701e3] uname -r 2.6.5-7.95-smp[/code:1:c3f2a701e3] In [url=http://lists.suse.com/archive/suse-linux/2004-Oct/0617.html]deze mailing list[/url] wordt ook een patch genoemd.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:807dcc671f="maximilaan"]suse heeft voor 9.1 enkele patches uitgebracht die volgens mij elk brandprobleem hebben opgelost. [/quote:807dcc671f] Waar zou die patch dan moeten staan. Ik vond zelf wel een Patched dvd+rw-tools for SuSE 9.1 op http://k3b.plainblack.com/index.pl/news2 maar lost het probleem met automount niet op. Inmiddels Staat SuSE 9.2 als verwacht bij [url=http://www.comcol.nl/detail/53905.htm]het computercollectief[/url] 4 november of later. Maar de SuSE Linux 9.2 Live cd is al beschikbaar voor download http://distrowatch.com/?newsid=02026#0
Link naar reactie
Ik heb inmiddels deze SuSE Linux 9.2 Live cd gedownload. Ziet er goed uit. Mooie desktop. Deze Live cd heeft kernel 2.6.8 en is verbeterd. Minimaal 256MB RAM is wel vereist. Bij het opstarten van de Live cd verschijnt er eerst een boot menu met de keuze: SuSE 9.2 LiveCD en LiveCD - safe settings. Daarna start deze gewoon op zonder verdere dialogen. Op mijn dual Pentium III 1000 Mhz met 512 MB RAM is de opstart tijd vanaf de boot menu ongeveer 4 minuten. De Live cd maakt geen gebruik van de 2de CPU. Op mijn Athlon XP 1700+ eveneens met 512 MB RAM duurt dat ongeveer 2 minuut en 15 seconden. OpenOffice.org 1.1.3 bleek niet te werken [code:1:b6ec242367] An unrecoverble error has occurred [/code:1:b6ec242367] Wel heb ik met K3b 0.11.15cvs een dvd kunnen branden. Alleen verify gaf een foutmelding[code:1:b6ec242367] Writing successfully finished The written data differs [/code:1:b6ec242367]
Link naar reactie
Ik heb SuSE 9.2 Professional geïnstalleerd. Hier volgt een eerste indruk. De installatie ging anders dan SuSE 9.1 Professional. Nu werden onder andere de bevestiging gevraagd voor de pakket licenties van flash-players Macromedia Flash player 7 en de Macromedia shockwave player 6. Eveneens voor pakket Graphiz. De wachtwoord versleuteling die in SuSE 9.1 Professional standaard nog op Des stond, staat nu standaard in SuSE 9.2 Professional op Blowfish. Bij de netwerk configuratie staat de firewall standaard ingeschakeld. En SSH uitgeschakeld. Ik heb inmiddels een DVD -R kunnen branden met K3b. Dus de vastgestelde problemen met supermount in SuSE 9.1 Professional, lijken inderdaad in SuSE 9.2 Professional te zijn opgelost. OpenOffice.org 1.1.3 is wel wat veranderd. Deze is nu een kompleet kantoor geworden.
Link naar reactie
Bij mij doet hij het niet! Geoforce 5600 256 mb kaart! (Nvidea) Beeld blijft zwart en tft monitor lampje knippert! Ook met Linux noapic opdracht niente! Heb dit bij Ubuntu ook precies getzelfde. Bij Suse 9.1 wel werkend met command llinux noapic Zou deze Linux versies nou zoveel problemen geven met deze kaart(en) Mandrake 10.0 ook speciall command moeten geven! Snap er niets meer van, heb een moderne snelle PC genoeg geheugen etc. Iemand een suggestie ofzo? Vic
Link naar reactie
Dit ligt er waarschijnlijk aan dat je linux standaard een te hoge resolutie aanneemt. Een tft is daar heel kieskeurig in, bij een 15"tft is vaak het maximale 1024*768 met 70hz. Bij het booten van de setup cd/dvd geeft hij de optie je resolutie aan te passen. En als je al hebt geinstalleerd en dit probleem is er, dan zou ik effe proberen de xconfig aan te passen. dit kun je het beste op de volgende manier doen: als ie geboot is en het beeld valt weg druk je op ctrl-alt-f2, dit brengt je in de console. dan log je in als root. dan ga je naar de map /etc/X11 [code:1:58ff6bc227]cd /etc/X11[/code:1:58ff6bc227] dan vim je effe de config file, ik weet niet precies hoe deze heet, want dat verschild per distro [code:1:58ff6bc227]vim xorg.config[/code:1:58ff6bc227] in deze file moet je een beetje vogelen om je resolutie lager te krijgen insert is om te beginnen met typen esc om weer comando's te kunnen geven en shift zz om op te slaan. als je dit hebt gedaan kun je effe je x herstarten en kijken of het werkt vaak moet je effe je gdm afsluiten met [code:1:58ff6bc227]ps ax [/code:1:58ff6bc227] zie je alle actieve prosessen en met [code:1:58ff6bc227]kill nummer[/code:1:58ff6bc227] kun je een proses beeindiggen en dit kun je doen met die van gdm of kde en dan zal die waarschijn lijk de x afsluiten of herstarten met startx of gdem start je het geheel weer. experts correct me if i'm wrong
Link naar reactie
[quote:6ff3a2861a="vbouw"]Bij mij doet hij het niet! Geoforce 5600 256 mb kaart! (Nvidea) Beeld blijft zwart en tft monitor lampje knippert! [/quote:6ff3a2861a] Heb je het over SuSE 9.2 Professional, of zoals je bij Onderwerp typte: Live suse 9.2? Zowel SuSE 9.2 Professional en de Live suse 9.2 zouden beide geen problemen moeten hebben met een Geforce 5600. Ik heb zelf 2 pc's met een Geforce videokaart. [quote:6ff3a2861a="Emielcuijk"]Dit ligt er waarschijnlijk aan dat je linux standaard een te hoge resolutie aanneemt. Een tft is daar heel kieskeurig in, bij een 15"tft is vaak het maximale 1024*768 met 70hz.[/quote:6ff3a2861a] Ik heb zelf alleen maar een 15- en 17 inch CRT monitor. SuSE gebruikt standaard: vesa 1024x786@60HZ. Trouwens tijdens de installatie van SuSE 9.2 Professional is het mogelijk bij het Monitor model scherm te klikken op Fabrikant disk, die waarschijnlijk met de monitor mee wordt geleverd. Deze monitor driver diskette is waarschijnlijk ook wel te downloaden bij de monitor fabrikant. De tft monitor kan het beste worden aangesloten via DVI.
Link naar reactie
En waar zijn de andere cd's voor nodig? Nu heb ik op mijn 2e HD 2 partities en tijdens de install wordt gevraagd om de windows part. 2 stuks ( nog) te verwijderen of om te zetten. Nu wil ik de 2e part. op deze hD gebruiken voor wat xp data. Kan dat want bij install wordt op deze manier maar minimaal geinstalled vlg. suse! Mijn Geforce kaart hier geen problems! bvd, Vic
Link naar reactie
[quote:9811d19c1d="vbouw"]Maar ik heb een andere vraag: Ik heb suse 9.2 5 iso's. Heb ik alle 5 nodig?[/quote:9811d19c1d]Als je toch alle 5 iso's hebt, kun je ze net zo goed alle 5 op cd branden. Op elke cd staat wel nuttige software. Op cd 5 staan onder andere de kernel-source xawtv antivir opera xearth tuxracer. cd 4 koffice-wordprocessing findutils-locate glchess alevt alsamixergui alsaplayer ethereal. En op cd 3 OpenOffice_org-nl gcc-3.3.4 usbview xemacs samba makedev. Enzovoorts. Welke cd's je nodig hebt, hangt af van je pakket keuze. [quote:9811d19c1d="vbouw"]Heb hem draaiend maar bij starten wordt er passw. en ww. gevraagd! [/quote:9811d19c1d] Dat zal wel het user wachtwoord zijn, wat je zelf tijdens het installeren hebt opgegeven.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...