Ga naar inhoud

Wine instaleren (Suse 9.1)


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo Ik heb voor het eerst Linux Suse 9.1 op mijn computer gezet. Het werkt allemaal veel anders als windows xp enzo maar het bevalt goed. Ik wil alleen graag wine instaleren. Maar ik heb geen flauw idee hoe. Ik heb al gekeken op het internet naar uitleg maar dan komt er iets van consoles en dat soort dingen bij kijken. Ik snap niet hoe je dit kan instaleren, is er niet een grafische instal voor enzo? Kan iemand me stap voor stap uitleggen wat ik moet doen? ,alvast heel heel erg bedankt voor uw hulp
Link naar reactie
[quote:79059d26ee="maximilaan"]Wine wordt bij SuSE volgens mij standaard meegeinstalleerd. [/quote:79059d26ee] Dat is inderdaad het geval bij SuSE 9.1 Professional. Of deze ook wordt meegeleverd bij de Personal download editie wine is me niet bekend. Eventueel kan wine [url=ftp://ftp.mirror.nl/pub/mirror/suse/i386/9.1/suse/i586/wine-20040213-41.i586.rpm]hier[/url] worden gedownload. [quote:79059d26ee="danieldk"]Overigens draait maar een fractie van de Windows programma's goed in Wine. [/quote:79059d26ee] Van de Windows schaak programma's die ik heb, draait bijvoorbeeld van de ChessGenius Gold Collection (met daarop DOS- en Windows Schaak programma's) Windows versie 4 wel, maar 5 niet. Versie 5 kan namelijk pas gestart worden nadat deze de ChessGenius Gold Collection cd heeft gezien als een schijf letter. ChessGenius5 werkt daarom alleen vanuit de echte Windows. De nieuwere ChessGenius6.5 kan bij het starten via wine alleen het beeld van de monitor wit maken. [quote:79059d26ee="danieldk"] VMWare [/quote:79059d26ee] Maar het probleem dan is als je Windows XP gewoon hebt geïnstalleerd op de harde schijf, en ook nogmaals via Version 4.5 for Linux Host op dezelfde pc, je dan eigenlijk 2 XP licenties nodig hebt voor 1 pc. Of bedoel je wellicht Version 4.5 for Windows Host?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...