Ga naar inhoud

Knoppix 3.4 foutmelding


Aanbevolen berichten

[quote:aa1a15dc39="jong390"]Knoppix.3.4 Tijdens het laden van de tweede opstartdiskette krijg ik de foutmelding"Kernel panic VFC unable to mount root fs on 02.00" [/quote:aa1a15dc39] Gaat het hier wel om de nieuwste Knoppix 3.4 van 17 mei 2004? Zo nee, van welke datum is deze dan? Waarom gebruik je opstartdiskettes? Kan je pc niet opstarten vanaf cd/dvd? Gebruikte je de 2.4.x kernel of de 2.6.x kernel? Kun je verder nog iets melden over je hardware? Wat voor een cd/dvd speler? Moederbord? Processor? Geheugen? s-ata en/of raid? scsi? Welke info krijg je te zien voordat de kernel panic verschijnt?
Link naar reactie
Jazeker deze knoppix is de 3.4 versie. Mijn pc is van Medion MD8083. Mijn vorige Medion werkte prima met knopix 3.3. Ook 3.3 geeft dezelfde foutmeling op deze nieuwe pc. Ik gebruik de diskettes omdat opstarten vanaf cd niet lukt(ook als ik in het bios cd first zet) Wat gebeurt er/of juist niet. Na het laden van de 1e diskette gaat alles goed(ook geen errors) Krij de melding VFS insert root floppy and press ENTER. Daarna zie ik Fat.bogus logical sector sise 28265. Dan komt na enige seconden de foutmelding Kernel panic VFS Unable to mount root fs on 02:00
Link naar reactie
[quote:f4e54e3e0f="jong390"]Jazeker deze knoppix is de 3.4 versie. [/quote:f4e54e3e0f] Omdat er meerdere Knoppix 3.4 versies in omloop zijn, kan het nuttig zijn de datum van die Knoppix 3.4 cd te melden. [quote:f4e54e3e0f="jong390"]Mijn pc is van Medion MD8083. (..) Ik gebruik de diskettes omdat opstarten vanaf cd niet lukt(ook als ik in het bios cd first zet) [/quote:f4e54e3e0f] Een Pentium 4HT 3.00GHz dus. Die zou toch wel vanaf cd moeten kunnen opstarten. Is die Knoppix cd zelf wel in orde? Heb je 'm zelf gebrand van een gedownloade iso? Klopte de md5 checksum? Ook was het me nog niet duidelijk hoe je die twee Knoppix opstart diskettes had gemaakt. Knoppix 3.4 heeft daarvoor wel de applicatie mkbootfloppy, maar die kun je pas gebruiken nadat je de pc hebt opgestart vanaf de Knoppix 3.4 cd. Ik heb deze twee floppy zelf ook maar eens gemaakt. Bij mij verschijnt na het plaatsen van de 2de opstart diskettes [code:1:f4e54e3e0f] ramdisk: compressed image found at block 0 VFS: mounted root (ext2 filesystem) freeing unused kernel memory: 276k freed Welcome to to the knoppix live Linux-on-cd [/code:1:f4e54e3e0f] gevolgd door info over mijn hardware enz. [quote:f4e54e3e0f="jong390"]Daarna zie ik Fat.bogus logical sector sise 28265. Dan komt na enige seconden de foutmelding Kernel panic VFS Unable to mount root fs on 02:00 [/quote:f4e54e3e0f] Dus dan is het eigenlijk de tweede floppy die niet gemount kan worden. Waren het wel nieuwe floppy's? Heb je het nog met andere floppy's geprobeerd?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...