Ga naar inhoud

Bootimage copieren naar flop


Aanbevolen berichten

Dit klinkt allemaal 'n tikkie kinderachtig, maar ik weet nog niet precies hoe ik van een bootimage een bootdisk moet maken :oops: ... Is daar een programma voor dat direct vanaf Windows bootdisks kan maken? Ik ga namelijk Debian installeren en heb de Debian GNU/Linux 3.0 r2 "Woody" - Official i386 Binary-1 gedowload. Verder wil ik graag nog weten wat de bootimage voor Debian is - heet ie soms linux.bin?? Alvast bedankt, Carlo
Link naar reactie
[quote:cfde7d679d="carlobernardini"]Ik heb vanaf de Debian mirrors bij dists->stable->main->linux.bin en de rescue.bin gedownload en allebij op 2 flops gezet voor de zekerheid.[/quote:cfde7d679d] Is het inmiddels nog gelukt met die twee diskettes? Ik dacht eigenlijk gezien de naam dat die bf24.bin een bootimage voor kernel 2.4.x was. Maar toen ik er hier een diskette van maakte bleek deze niet te werken. Die rescue.bin image is blijkbaar de bootdisk. Als tweede diskette is de root.bin en eventueel nog driver images. Voor kernel 2.4.x zijn te downloaden op ftp://ftp.kpn.be/pub/debian/dists/Debian3.0r2/main/disks-i386/3.0.23-2002-05-21/images-1.44/bf2.4
Link naar reactie
Je hebt 2 of meer diskettes nodig voor de 2.2.20 kernel. Een boot diskette en een root diskette voor de eerste stap. Voor de tweede stap heb je de rescue en de driver diskette nodig. De tweede stap kan ook via het internet. Evenals de base install. Zelf gebruik ik rawrite via de DOS shell. Er is ook een WIndows versie, waarmee ik zelf geen ervaring heb.
Link naar reactie
[quote:1b009362e8="carlobernardini"]Maar ik heb nu rescue.bin gebruikt alleen hij vindt m'n toetsenbord niet, waardoor ik niet op enter kan drukken als ik de root.bin erin heb gestopt... m'n toetsenbord is op usb. Kan dat het probleem zijn?[/quote:1b009362e8] Welke rescue.bin heb je gebruikt? Met 2.2.x of 2.4.x kernel? Voor een usb ondersteuning is kernel versie 2.4.x vereist. [quote:1b009362e8="carlobernardini"]enne, klopt dat wel, de installatie van debian vanaf de rescue.bin bootdiskette te starten.. kan dat uberhaupt wel?[/quote:1b009362e8] Het zou net zo goed moeten werken als, de pc opstarten vanaf debian3 CD1.
Link naar reactie
[quote:67cc68cbf9="jolo"]Welke rescue.bin heb je gebruikt? Met 2.2.x of 2.4.x kernel? Voor een usb ondersteuning is kernel versie 2.4.x vereist.[/quote:67cc68cbf9] Sja...kheb de rescue.bin gedownload vanaf [url]http://ftp.nl.debian.org/debian/dists/stable/main/disks-i386/current/images-1.44/[/url] maar de versie staat er nie bij... het lijkt me wel de nieuwste, want de bijwerkdatum is gedateerd op 13:33 12/03/04... Weet je toevallig ook antwoord op m'n topic over die Speedtouch Alcatel modem installatie hierbeneden?
Link naar reactie
[quote:33844cb45f="carlobernardini"] Sja...kheb de rescue.bin gedownload vanaf http://ftp.nl.debian.org/debian/dists/stable/main/disks-i386/current/images-1.44/ maar de versie staat er nie bij[/quote:33844cb45f] Ik denk dat je één map dieper moet gaan. Deze http://ftp.nl.debian.org/debian/dists/stable/main/disks-i386/current/images-1.44/bf2.4/ waar je dan nogmaals de rescue.bin en root.bin uit download. Welke kernel versie je hebt wordt getoond op het eerste boot scherm wat je te zien krijgt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...