Ga naar inhoud

Sendmail-configuratie in Redhat


Aanbevolen berichten

Ik heb redhat 9 op een server staan en probeer nu Sendmail te configureren. Als ik een mail wil versturen, krijg ik onderstaande melding: [quote:f0132ba337] (reason: 553 5.1.8 <apache@redhat.localdomain>... Domain of sender address apache@redhat.localdomain does not exist) ----- Transcript of session follows ----- ... while talking to mail.yolk.nl.: >>> MAIL From:<apache@redhat.localdomain> SIZE=408 <<< 553 5.1.8 <apache@redhat.localdomain>... Domain of sender address apache@redhat.localdomain does not exist 501 5.6.0 Data format error [/quote:f0132ba337] Is er iemand die me kan helpen met het probleem op te lossen? De server heeft als naam 'redhat'.
Link naar reactie
de melding lijkt me vrij duidelijk..je probeert via apache of wat dan ook een mailtje te sturen van of naar apache@redhat.localdomain : (reason: 553 5.1.8 <apache@redhat.localdomain>... Domain of sender address apache@redhat.localdomain does not exist) Pas dat eens aan naar een legitiem adres..wanneer krijg je deze melding? M.
Link naar reactie
Wat kan er niet goed aan zijn. In Windows Verkenner staat bij de netwerkomgeving Redhat als computernaam. En apache lijkt me het account dat door Apache wordt gebruikt toch? Deze melding krijg ik als ik een contactformulier op mijn server invul. Het versturen gaat goed. Als ik dan kijk bij de logmailtjes op de server staat deze melding. Hoe moet ik er een goed adres van maken?
Link naar reactie
Oh, dan heb ik je antwoord net verkeerd gelezen. Ik ben pas net een maandje met Redhat bezig, dus ik heb geen flauw idee waar je het over hebt. Wat is dig? Ik heb drie zones: root zone (master zone) 127.0.0 (slave zone) localhost (stub zone) Als ik in Webmin op de knop Start Name Server klik, gebeurt er niks. De pagina wordt opnieuw geladen, maar een knop met Stop Name Server krijg ik niet. Het probleem lijkt daar dus te liggen. Maar als ik http://redhat:10000 vanaf een andere pc in het thuisnetwerk tik, krijg ik webmin te zien.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...