Ga naar inhoud

mozilla in het nederlands


anoniem

Aanbevolen berichten

hallo ik ben druk bezig om mozilla (1.6) in het nederlands te krijgen. dit is uiteraard heel makkelijk te doen door via de voorkeuren het nederlandse talenpakket de downloaden, maar wat schetst mijn verbazing. HET WERKT ALLEEN ONDER MIJN ROOT ACCOUNT en dat wil ik niet. dwz als ik zelf inlog en mozilla start dan verschijnt er een hoop text in een scherm. als ik dan onder root het nederlandse talenpakket verwijder dan is het probleem weer opgelost. welnu mijn vraag: wat doe ik fout ? ps ik draai onder fedora
Link naar reactie
waarschijnlijk ligt het aan de taalmodule , die is immers als root geinstalleerd. als ik mijn .mozilla bestand verwijder dan start deze gewoon weer op in het engels ik kan dan wel de standaarstaal in het nederlands wijzigen maar dan heb ik weer het aloude probleem. de taalmodule moet ik nog zoeken maar ik weet allen niet hoe er zit nl een autoinstaller in dus ik weet niet waar het pakket staat. mischien staat het wel in de faq van mozilla maar daar ga ik morgen wel mee verder
Link naar reactie
voor de liefhebber een tijdlijke oplossing Het nederlandse pakket is niet te installeren via root en als je pech hebt start mozilla ook niet meer normaal op. Om dit op te lossen moet je je .mozilla map verwijderen en mozilla opnieuw opstarten. Ga dan naar edit, preferences en dan appearance, language en kies gewoon download more. Het taalpakket zal dan in je .mozilla mapje worden opgeslagen ergens in de default map (zorg dus dat je hier schrijfrechten aan toekent). Kies daarna voor de nederlandse instellingen herstart en het is in het nederlands. Dit moet je dan dus bij elk account toepassen. Inderdaad erg iritant en tot overmaat van ramp komt dit niet bij andere talen voor. Succes
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...