Ga naar inhoud

Linux Server


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik zit met een vraag en weet niet of het mogelijk is. Bij windows kun je een server plaatsen (2000 server of 2003 server). En daar op moet je dan inloggen. Nu wil ik dus hetzelfde doen met linux. Ik wil dus een linux (slack) server maken en daarmoeten de computers inloggen, voordat ze gebruik kunnen maken van de computer. (Windows gebruikers moeten dus ook kunnen inloggen) Nu is mijn vraag...Wat heb ik daar precies voor nodig (qua software dan...) Of kan mijn vraag niet..
Link naar reactie
inloggen moet zoiezo...inloggen waarop? Op het intranet? De fileserver De mailserver? Wees eens ietje duidelijker in je vraag. Een win2k of 2003 server wordt ook om een specifieke reden gebruikt: -mailserver (sendmail,postfix,qmail,exim) -fileserver (samba,nfs) -domain controller (samba,NIS) -intranet (Apache,thttpd,tux,websphere) Op bovenstaande opties zie je de bijbehorende server..je moet alleen zoeken op auhtenticatie op 1 van die opties. M.
Link naar reactie
Las nu net mijn post terug en is inderdaad wel erg onduidelijk.. Ik bedoel dus bij het inloggen, dat je een gebruikersnaam en/of passwoord in moet vullen. Ik wil dus een domeincontroller en een fileserver hebben... Maar ik zie dus al wat ik dan moet gebruiken.. Ik ga het zo proberen... p.s. ik kan mijn 'probleem' dus eigenlijk met alleen Samba oplossen...
Link naar reactie
Gewoon een Linuxbak met samba(3.0) Daarmee kun je een domein opzetten waarop windows pc's zich kunnen aanmelden. Als je win2k/XP gebruikt kun je, nadat je ze lid hebt gemaakt van het domein, bij het intikken van je gebruikersnaam en wachtwoord kiezen of je je wilt aanmelden bij het domein of de computer zelf (offline werken dus) Linux kan zich niet aanmelden bij een samba server. Als dat wel blijkt te kunnen dan wil ik dat graag weten. Waarom wil je trouwens Slackware gaan gebruiken? Als je breedband internet hebt dan raad ik je Gentoo aan. Dat is lekker makkelijk in beheer en onderhoud (portage!!) en alles word geoptimaliseerd gecompiled van source, het is dus ook lekker snel. En de (nederlandse) documentatie is uitstekend.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...