Ga naar inhoud

Monitoring van SSH connectie.....


Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal Ik heb een probleem en meteen een vraag... Ik heb 1 linux server op punt a staan en de ander op punt b als ik dan van punt a een ssh connectie leg naar punt b kan punt b dan meekijken met wat ik aan het doen ben met of zonder X of KDE. Is er een Util of een andere oplossing voor dit probleem. Groeten Michel van Veen
Link naar reactie
[quote:bc5ad50e29="OneStimpy"]Hallo Allemaal Ik heb een probleem en meteen een vraag... Ik heb 1 linux server op punt a staan en de ander op punt b als ik dan van punt a een ssh connectie leg naar punt b kan punt b dan meekijken met wat ik aan het doen ben met of zonder X of KDE. Is er een Util of een andere oplossing voor dit probleem. Groeten Michel van Veen[/quote:bc5ad50e29] Michel, Gnu/Linux is een multi-user systeem. Dit betekend dat elke user die inlogt via de normale verbindingstypen (ssh, telnet, rlogin etc) een eigen omgeving kent en in principe losstaand werkt van de overige verbindingen die lopen. Wanneer je 2 gebruikers of verbindingen , hoe je het ook wil noemen, op een omgeving wil hebben.. zoals jij dat stelt met het meekijken op KDE. Dan ligt VNC het meest voor de hand. Hoe dit dan precies werkt, weet ik niet omdat VNC ook weer een apart screen opstart en daarmee dus ook los staat van het gestarte X proces met KDE op de betreffende machine. Loggen er twee mensen in op VNC via hetzelfde screen, dan kunnen jullie wel vechten om de muiscursor.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...