Ga naar inhoud

[gentoo] Sendmail en Samba raar na -up world


Aanbevolen berichten

Hmm raar nadat ik mijn world heb ge=update heb ik wat last van netwerkproblemen. Het internet werkt gewoon. Dus mailen en surfen is oke. Alleen samba en sendmail zijn de weg kwijt. Samba laat in op een windows pc wel de shares zien, maar als je erop klikt mag je er niet in. Er zit geen wachtwoord op. Sendmail die stuurt elke keer dat ik een mailt ontvang een mailtje terug dat de mail niet is afgeleverd kan worden. Beide problemen zijn best irritant. Hoe los ik het op. O, ja even wat netwerk info. Er is een dns server en het is dhcp.
Link naar reactie
Ik durf het bijna niet te vragen maar heb je logfiles of zoiets dergelijks met foutmeldingen? :wink: Alleen dan kunnen we je helpen.. Waarom wil je niet een makkelijke distro gebruiken zoals redHat? Ik zie zo vaak postings over problemen met dit of dat van je gentoo systeem..je leert wel veel maar bij een andere distro is het toch weer anders.. M.
Link naar reactie
Ik ben niet zo'n netwerk held, maar het heeft wellicht te maken met [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=95306]dit topic[/url] Weet je in welke file(s) je hostname ingevoerd hoort te zijn? Wat geeft (in een shell)[code:1:8e4f3083e7]echo $HOSTNAME[/code:1:8e4f3083e7]of[code:1:8e4f3083e7]hostname[/code:1:8e4f3083e7]? Klopt dat? Heb je je al een beetje verdiept in[code:1:8e4f3083e7]man hostname[/code:1:8e4f3083e7]? (Die laatste vind ik al ingewikkeld, maar goed, mijn Linux box is ook [i:8e4f3083e7]standalone[/i:8e4f3083e7].)
Link naar reactie
Hmm ik krijg dus dit mailtje terug van de postmaster: Your message To: Jasper-J Subject: test Sent: Wed, 2 Jul 2003 14:43:10 +0200 did not reach the following recipient(s): jasper@localhost on Wed, 2 Jul 2003 14:43:58 +0200 There was a SMTP communication problem with the recipient's email server. Please contact your system administrator. < localhost.localdomain #5.5.0 X-Unix; 69> En daarna krijg ik dat mailtje gewoon in mijn box. Hoe kan dat?
Link naar reactie
Hmm na nog wat verder zoeken is een progje genaamd vacation de boosdoener. Die heb ik een keer uitgeprobeerd en weer verwijderd. Maar nu zoekt, volgens mij, sendmail steeds bij elk mailtje dat ie behandeld naar vacation. Die is er dus niet dus krijg je een niet leverbaar bericht. Weet iemand waar ik die instelling weer verwijder?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...