Ga naar inhoud

nail in script


Aanbevolen berichten

Hallo, Ben bezig met een script. Een aantal kleine bestanden wil ik via crontab laten mailen naar een webmailaccount (www.linuxmail.org). Denk dat nail daar wel een handige commando is. Het lukt me niet om het via mijn account te laten mailen. Ik wil graag de smtp-server van chello gebruiken. In de manpages heb ik gevonden dat je de smtpserver kan gebruiken ipv sendmail. Er wordt echter gesproken over een string. Hoe trek ik aan? oeps, hoe kan ik die toepassen?
Link naar reactie
nail = mail, toch?[quote:73422530f3="DPinguin"]Denk dat nail daar wel een handige commando is. Het lukt me niet om het via mijn account te laten mailen. Ik wil graag de smtp-server van chello gebruiken. In de manpages heb ik gevonden dat je de smtpserver kan gebruiken ipv sendmail. Er wordt echter gesproken over een string. Hoe (...) kan ik die toepassen?[/quote:73422530f3]Wat staat er precies in welke manpage? (Niet dat ik sendmail gebruik, maar zo is de vraag voor mij iets te vaag.)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...