Ga naar inhoud

Simpel progje om m'n joystick te testen.


Aanbevolen berichten

Die werkt niet, die van mij staat al bij te koop aangeboden. Je hebt enkele joystick drivers en ook een paar gamepads zijn vanuit de kernel ondersteund. Op internet kun je lijsten vinden met deze devices. De Firestorms van Thrustmaster staan daar helaas niet bij. Verder moet je na het laden van de drivers nog kloten met settings om de z- en y-axis te laten werken. Daar moet ik nog eens ff naar kijken. (Gravis Gamepad Pro heb ik namelijk ook en die is kernel supported)
Link naar reactie
Die joystick werkt wel gewoon onder linux hoor! Ik heb eerst redhat gedraaid en dat werkte perfect. Heb toen zelf iets geprogrammeerd m.b.v. SDL en alle knopjes en analoge sticks werkten gewoon. Nu probeer ik om het ding onder mijn lfs-systeem aan de praat te krijgen en ook de force feedback werkend te krijgen, wat helaas nog niet is gelukt.
Link naar reactie
Volgens mij heb je alleen de drivers in de kernel nodig. Onder redhat waar de joypad gewoon goed draaide zat kernel 2.4.18-nogwat. Ik moest alleen de modules "hid" en "joydev" laden. Het programmaatje waarmee ik de joypad testte maakt gebruikt van SDL en komt voor het grootste gedeelte uit het boek: Programming Linux Games Ik heb geen drivers of programmaatjes geinstalleerd om het ding werkend te krijgen, maar onder redhat 8.0 weet ik niet precies wat er standaard allemaal voor spul bij geinstalleerd wordt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...