Ga naar inhoud

Redhat booten vanaf Harddisk ipv diskette


Aanbevolen berichten

Hi, Ik heb zojuist RH 9.0 geïnstalleerd naast Windows XP. Ik heb er voor gekozen om LILO in dezelfde partitie te installeren als waar RH staat (Ik heb een /swap en een / partitie). Ik wilde nl niet dat LILO zich in de MBR installeerde omdat ik gebruik maak van Bootmagic. Nu het volgende probleem: Ik kan RH alleen opstarten vanaf de opstartdiskette. Helaas kan Bootmagic niet het opstartrecord vinden van RH. Het vreemde is dat ik met Suse hier nooit problemen mee heb gehad. Maar ja, die gaat er blijkbaar anders mee om. Weten jullie raad? Alvast bedankt.
Link naar reactie
Gebruik dan de boot.ini van winXP.... van mijn tips-site... ---------- Booten met Linux en Windows NT? Als je Win95 en Linux hebt, kun je lilo gebruiken. Maar ook kun je kiezen om te booten in een dos-multi-boot met loadlin om Linux te booten; werkt perfect. Dit kan ook met WinNT; je laat de NT-bootloader een optie inbouwen naar dos waar een multi-boot-optie met loadlin kan staan. Echter; het is mooier om Linux in de boot.ini van NT te hebben staan. Je moet eerst een boot-file hebben, vanuit Linux gemaakt; zie http://www.linuxdoc.org/HOWTO/mini/Linux+NT-Loader.html . Die file moet je naar c:\ copieren. Nu kun je kunt wel handmatig boot.ini aanpassen om dat boot-bestandje erin te krijgen, maar met Bootpart gaat dat veel eenvoudiger; zie www.winimage.com/bootpart.htm -------------- Die bootpart gebruik je met XP natuurlijk niet; dat zit in XP veel mooier.... Die howto lijkt trouwens wel steeds te verplaatsen.... google op Linux+NT-Loader.html en vind bijvoorbeeld http://www.linux.se/doc/HOWTO/mini/Linux+NT-Loader.html Succes.....
Link naar reactie
[quote:e19c72e2ca="ancum"] Ik wilde nl niet dat LILO zich in de MBR installeerde omdat ik gebruik maak van Bootmagic. [/quote:e19c72e2ca] Hm, in principe zou het geen probleem moeten zijn om met BootMagic Redhat 9.0 via lilo te starten. Ik vond hier een voorbeeld van een [url=http://www.redhat.com/docs/manuals/linux/RHL-8.0-Manual/ref-guide/s1-grub-liloconf.html]lilo.conf[/url] In dat voorbeeld wordt lilo in de MBR geinstalleerd. Om lilo te kunnen gebruiken icm BootMagic, wijzig je [code:1:e19c72e2ca] boot=/dev/hda [/code:1:e19c72e2ca] in [code:1:e19c72e2ca] boot=/dev/hda5 [/code:1:e19c72e2ca] Ipv /dev/hda5 type je uiteraard de root partitie van Redhat 9.0
Link naar reactie
Bedankt voor de hulp. Ik heb RH gewoon effe opnieuw geïnstalleerd en Grub in de MBR laten zetten. Grub ziet er nog mooier uit dan Bootmagic dus ik kan er mee leven :wink: RH gaat er steeds gelikter uitzien by the way. Her kent ook netjes alle hardware van mij. Zelfs m'n wieltje van de muis wordt herkent en werkt ook gewoon! Wat dat betreft zijn ze Suse voorbij gestreefd!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...