Ga naar inhoud

FreeBSD ziet geen CDROM


Aanbevolen berichten

Hmm, dan zou je als tussenstap Linux op 1 floppy kunnen proberen. http://www.toms.net/rb/ Je mag kiezen tussen een [url=http://www.ibiblio.org/pub/Linux/system/recovery/tomsrtbt-2.0.103.tar.gz]tar.gz[/url] bestand en een [url=http://www.ibiblio.org/pub/Linux/system/recovery/tomsrtbt-2.0.103.dos.zip]DOS zip[/url] bestand. En testen of deze wel goed opstart.
Link naar reactie
  • Reacties 148
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    149

[quote:ceb35de1b1="MrLeeJohn"]Kwil wel us wat meer weten..... Cpu? Geheugen? FreeBSD-versie? Isa-kaarten?[/quote:ceb35de1b1]cpu 486DX2, mem 649 KB, ems 3072 KB, 1x i/o isa-kaart. In deze bak moeten straks 3 nic's (rood, oranje n groen), maar die kaarten liggen naast die bak en zij komen straks aan de beurt. opamax
Link naar reactie
Sorry, er zit nog een kaart in; met een 15-pens vrouwtje en 4 pluggen(line-in, nic-in, line-out, spk-out/joystick). Ik weet niet of het een modem, spel- of geluidskaart is. Geen van de 3 mogelijkheden lijken me nuttig voor de te vervullen functie (router/gateway). Misschien wenselijk dat ik die kaart eruit haal. Kan dat zonder problemen; zo maar een stekkertje in de vrij ruimte laten hangen ? opamax
Link naar reactie
Ook nog: FreeBSD versie is 4.5. En ook nog: de 1e flop werkt dus goed. De 2e begint omtimistisch met dat draaiende 'molenwiekje' en dat stopt ie. Het wiekje staat dus stil. Dat duurt een minuutje of zo en dan gaat de pc herstarten. En komt dan dus met de melding dat ie geen kernel kan vinden. Kan het zijn dat die 2e file (mfsboot.flp) een hapering veroorzaakt ? De drive zal het niet zijn; die werkt, anders wordt de 1e file (kern.flp) niet afgewerkt zonder foutmelding, IMHO. opamax
Link naar reactie
Dank voor de welkomst-uitingen. Leuk. (kom er nog op terug, want er zijn nog andere drempels) Ja, moet wel degelijk internet-gerelateerd worden en wel ROG (rood, oranje en groen) voor DMZ, dus voor grote veiligheid. Heb van eerdere discussies begrepen dat FreeBSD de juiste keuze was voor deze doelstelling (stabiliteit). Is dat dan toch een waan-idee ? Is OpenBSD dan beter, eenvoudiger in opzet en beheer of stabieler ? opamax
Link naar reactie
Wanneer gebruik je wat.... tja... lastig... OpenBSD is out-of-the-box wel wat veiliger.... maar de beste beveiliger is de beheerder. Maar FreeBSD kan een prima keus zijn. Ligt aan een heleboel zaken wat voor jou de beste keus is. Een DMZ zou ik met smoothwall (Linux) of OpenBSD/FreeBSD opzetten. Een goede/klassieke opzet zou ook zo kunnen: INET <--> OpenBSD-firewall <--> DMZ (smoothwall of FreeBSD) <--> LAN en inet-servers
Link naar reactie
Merci voor tip voor opzet. IMHO had ik het volgende idee: _______ INET <-rood-> |ROUTER| <-oranje-> inet-servers (=DMZ) |_______| <-groen-> gateway <-> LAN In ROUTER had ik dan de 3 nic's gedacht. Wat is het idee van MrLeeJohn na overweging van beide opzetjes ? Wat is het beste/veiligste systeem ? De h/w en s/w daarna in te vullen ? Of is dat nu al essentieel ? opamax
Link naar reactie
>Wat is het idee van MrLeeJohn na overweging van beide opzetjes ? Voor jouw DMZ plaats ik graag een anderssoortige firewall. Van die firewall kun je trouwens later nog een extra DMZ maken voor echt linke servers. >Wat is het beste/veiligste systeem ? Mijn opzet omvat 1 extra bariere en is dus veiliger. >De h/w en s/w daarna in te vullen ? Of is dat nu al essentieel ? Die extra firewall zou ik dus anderssoortig maken. Een tweede keer smoothwall is niet zo moeilijk te kraken dan eerst OpenBSD en dan smoothwall. Een BSD en een Linux is dan wel aardig trouwens. De DMZ en de firewall kunnen kleine pentiums zijn. Zonder gui aub.
Link naar reactie
Was dus aangekomen bij het config scherm van FreeBSD. Bij >config >storage is nu vermeld: ata0, ata1 en fdc0. Dan naar /stand/sysinstall Mein Menu gekozen voor Standard -gekozen voor A (=hele HD) -bij bootmanager gekozen voor None -bij disklabel editor gekozen voor A (=auto) -bij Distributions gekozen voor 4-Developer -bij install media gekozen voor 8-floppy en dan komen de volgende meldingen: "extracting files" "all file systems are written succesfully" "please insert floppy in drive A" (de mfsroot zit er nog in, dus geef enter) "unable to transfer bin distri from fd0" "try again?" (mfsroot eruit, kern.flp erin, enter en dan weer "unable to transfer bin distri from fd0" "try again?" Waar en wat doe ik niet goed? opamax
Link naar reactie
[quote:5778b83936="MrLeeJohn"]>bij bootmanager gekozen voor None Moet toch wel? >bij install media gekozen voor 8-floppy Moet cdrom zijn, neem ik aan.[/quote:5778b83936]Heb bij bootman gekozen voor standard en de media op cd gezet en wat zie je dan???? Hij staat heel vriendelijk te torren, zit nu op 69 % en het is een lust voor het oog als je de lampjes van cd cd en de hd beurtelings en ook wel gelijktijdig ziet branden. Thanks a lot, schoenen dank, merci mille fois. opamax
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...