Ga naar inhoud

ADSL aan de praat onder RH9..laatste stappen


Aanbevolen berichten

Ik heb wellicht een deel van deze "discussie" gemist, maar ik kreeg ADSL (over mijn ethernetkaart, dat wel) zonder al te veel nadenken aan de praat met de grafische netwerk-tooltjes van Red Hat Linux 9 (Network Configuration en Network Device Control). Dus eerst, wat mij betreft, een wedervraag: is er een reden dat jij hiervoor (zo te zien) ingewikkelde dingen doet?
Link naar reactie
OK. [quote:a7f2ec3be9]1)pppd ---> onbekende opdracht 2) /usr/src/linux bestaat niet, wel 2 andere directory's[/quote:a7f2ec3be9]1) pppd is bij mijn Red Hat Linux 9 installatie te vinden onder /usr/sbin/pppd. (/usr/sbin is ongetwijfeld een onderdeel van je PATH: zie 'echo $PATH'). /usr/sbin/pppd zit in elk geval in de rpm "ppp". 2) Je ziet wellicht iets als[code:1:a7f2ec3be9]linux-2.4 linux-2.4.20-13.9[/code:1:a7f2ec3be9]in /usr/src? Da's een bekend verschil met andere distrubuties. Altijd even opletten of dat doorwerkt in de commando's die niet sepcifiek voor Red Hat Linux zijn geschreven. Wat ben je eigenlijk precies van plan met die kernel-source? Patchen en dan een kernel(-module) (op)nieuw compileren?
Link naar reactie
Misschien ten overvloeden: nadat je de kernel gecompileerd hebt (make dep bzImage modules moduels_install) moet je deze de kernel ook gebruiken. Hiervoor moet je de nieuwe kernel kopiëren naar /boot met het commando[code:1:bb86efe1e2]cp /usr/src/linux-versie/arch/i386/boot/bzImage /boot/bzImage[/code:1:bb86efe1e2]Voor /boot/bzImage mag je uiteraard ook een andere naam neen. Vervolgens moet je de bootmanager aanpassen en (in het geval van LILO) opnieuw in de bootsector zetten. Als hij niets doet moet je toch een foutmelding krijgen: ofwel op de promtp; ofwel in /var/log/messages; ofwel de lampjes van de modem.
Link naar reactie
Misschien ten overvloeden: nadat je de kernel gecompileerd hebt (make dep bzImage modules moduels_install) moet je deze de kernel ook gebruiken. Hiervoor moet je de nieuwe kernel kopiëren naar /boot met het commando[code:1:982ebdc41d]cp /usr/src/linux-versie/arch/i386/boot/bzImage /boot/bzImage[/code:1:982ebdc41d]Voor /boot/bzImage mag je uiteraard ook een andere naam neen. Vervolgens moet je de bootmanager aanpassen en (in het geval van LILO) opnieuw in de bootsector zetten. Als hij niets doet moet je toch een foutmelding krijgen: ofwel op de promtp; ofwel in /var/log/messages; ofwel de lampjes van de modem.
Link naar reactie
[quote:e8b3777018="windowsXP-PRO"]thx, Ik heb een ander probleem: modprobe blijft hangen. commando is: modprobe ppp_synctty echter, er gebeurt niets[/quote:e8b3777018] Staat de module niet daarna met lsmod netjes in het rijtje? Als je BTW morgen je PC mee neemt, sleep dan ook die modem mee indien mogelijk dan kijken we hier gelijk ff naar :)
Link naar reactie
[quote:4a438fc6f6="windowsXP-PRO"]Mijn USB-modem speedtouch, wordt namelijk niet zomaar herkendt. [/quote:4a438fc6f6] Hmm, Wist je trouwens dat Mandrake 9.1 een speedtouch driver heeft in deze distro? speedtouch-1.2-1mdk [quote:4a438fc6f6] Naam: speedtouch Versie: 1.2-1mdk Grootte: 206 KB Samenvatting: ALCATEL SpeedTouch USB ADSL modem user-space driver Beschrijving:ALCATEL SpeedTouch USB ADSL modem user-space driver. This package contains all the necessary software to use your SpeedTouch USB modem under Linux. It currently support only PPPoA encapsulation. [/quote:4a438fc6f6] speedtouch_mgmt-0.1-2mdk [quote:4a438fc6f6] Naam: speedtouch_mgmt Versie: 0.1-2mdk Grootte: 523 KB Samenvatting: Alcatel Speedtouch USB adsl modem microcode Beschrijving:Alcatel Speedtouch USB adsl modem microcode. Copyright Alcatel. Needed to make the modem work. [/quote:4a438fc6f6] Of deze drivers ook echt werken met jouw modem, weet ik niet. Wel heb ik de indruk dat Mandrake 9.1 ietwat voorloopt met de drivers ten opzichte van SuSE 8.2 en Redhat 9.0 :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...