Ga naar inhoud

Epox 8RDA+ mobo -nVidia nForce drivers - Mandrake Linux 9.1


Aanbevolen berichten

Zijn er mensen die er al in geslaagd zijn om de nieuwste nVidia nForce drivers te installeren onder Mandrake Linux 9.1 op de Epox 8RDA+ ? [url]http://www.nvidia.com/view.asp?IO=linux_nforce_1.0-0248[/url] Ik probeer de bovenstaande src.rpm versie te installeren maar krijg bij het hercompileren fouten en het geheel mislukt, de tar.gz versie die ik eerst heb gedownload op een FAT32 partititie wordt door Mandrake Linux 9.1 beschouwd als corrupt (?), dus daarvan weet ik niet of ik die goed kan installeren. Ik moet die wel moeten, want anders kan ik geen gebruik van mijn onboard netwerkkaart.....en dus mijn ADSL-verbinding Een tweede probleem is het aan de praat krijgen van de nVidia X-Windows drivers op mijn Geforce4 Ti4200 128 MB DDR 8x AGP videokaart. Dit is de eerste keer dat ik nVidia drivers niet kan installeren onder Linux (heb er al veel gedaan op KT266, KM266, Intel machines etc: Mandrake Linux 7.1-9.0 i.c.m. met een Geforce256/2/4 kaart en het geheel is altijd gelukt met openGL 3D acceleratie). Dit is de eerste keer dat problemen heb met installeren van de nieuwste nVidia-drivers: bij het opstarten -na het installeren ervan en het wijzigen van het XFree86-4 configuratiebestand- is mijn scherm gewoon zwart en blokkeert alles. Ik kan zelfs geen Ctrl-Alt-Backspace of Ctrl-Alt-Del doen om mijn PC opnieuw op te starten: enkel de resetknop biedt uitkomst ! greetz
Link naar reactie
Beste mensen, Ik heb al een tijdelijke oplossing gevonden voor mijn probleem: ik heb in de BIOS irq 11 moeten toewijzen naar "reserved i.p.v. "auto". Een wel heel vreemde oplossing, want met mijn andere mobo's heb ik dat nooit moeten doen. Ik heb echter alleen nog wat problemen met openGL programma's: die nogal traag reageren en bij het aanklikken van andere iconen en/of startmenu's een aantal seconden stilstaan (?) en blijft de muiscursor tijdelijk blokkeren. Het beste is eerst Mandrake Linux 9.0 te installeren (alles aanvinken van workstation bij de keuzemogelijkheden) en daarna Mandrake Linux 9.1 erover heen installeren (op een of andere manier lukt het niet om die nforce-drivers van nvidia te hercompileren op een nieuwe installatie van Mandrake Linux 9.1 !). Nu heb ik toegang tot mijn ethernet kaart, de geluidskaart, firewire en de USB 2.0 poorten (480 Mbit/s !). Nu nog het probleem met de Geforce4 Ti4200 kaart met OpenGL en de muiscursor nog. Wie weet raad ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...