Ga naar inhoud

Suse 8 en vastloper


Aanbevolen berichten

Nu wordt het warrig: "tijdens het [b:f5d8354fc7]installeren[/b:f5d8354fc7]" Wat ben je aan het installeren? Wat betreft fsck, dat is dus de scandisk van linux: die start, net als onder Windows, automatisch op als je linux verkeerd afsluit. Wat zegt fsck zoal, en wanneer duikt die showconsole op? Kun je ook als user inloggen? Wanneer flikkert het scherm? Max
Link naar reactie
Foutje: ik bedoelde 'tijdens het opstarten' FSCK flits te snel voorbij om te zien wat het wil zeggen, misshcien is het dan juist bezig met het scannen van de schijf... :-? 'Showconsole H1 tot en met H19: Permission Denied' -> onder elkaar, duikt op tijdens het opstarten van linux, waneer het opstarten bijna klaar is en wanneer m'n pc over wil gaan naar KDE, wat niet lukt. Tijdens het overstappen naar KDE flikkerd m'n hele monitor, het gaat aan en weer uit. Ja, ik kan inloggen als root ...... en ik heb weeer iets verkloot :oops: Ik kon in m'n yast2 komen, en ben naar Hardware-> Graphic card en monitor gegaan. Ik zag daar dat er een Philips monitor was geselecteerd maar ik heb geen philips monitor, dus ik selecteerde IBM en een dichtbijzijnde type. Ik heb verder niks met de horizontale en vertikale parameters gedaan. Ik teste de boel en m'n monitor sloeg af met het bericht 'Out of Range' Suse staat nog aan en het werkt allemaal gewoon, ook al is het zonder kde maar m'n monitor geeft het te snel op met dat bericht in beeld en ik kan niet zien wat ik aan het doen ben .... ben nu echt kneuzerig bezig geloof ik :cry:
Link naar reactie
Tja ik zeg niks :P Je kunt als root inloggen, maar ook als user? start linux even op met als parameter [b:fc448d011c]linux init 3[/b:fc448d011c] om je monitorinstellingen vanaf de prompt via sax oid te herstellen. Stel meteen je videokaart opnieuw in, mogelijk dat door problemen hiermee je scherm begint te flitsen. Max
Link naar reactie
Misschien leg ik het fout uit... Als ik normaal gesproken opstart gaat het (nadat er een hele lijst in de console voorbij komt) in 1 keer door naar zoiets als dit [url]http://www.kde.org/screenshots/images/3.1/fullsize/0.png[/url] en kan ik er na inloggen (...of was het ervoor al ? :oops: ) maar dat doet het niet :-? ik wil het weer trug hebben. Nu kan ikalleen nog maar inloggen in een tty1 En kdeinit (met alle errors erbij) krijg ik als ik handmatig probeer om op de desktop te komen met de kde-commando.
Link naar reactie
De SuSE 8.2 LiveEval ftp://ftp.nl.uu.net/pub/linux/suse/i386/live-eval-8.2/SuSE-8.2-LiveEval-i386-Int-RC2.iso installeert alleen enkele configuratie bestanden en draait vanaf cdrom met kde. Je kunt ermee bij je data. Je raakt er niets mee kwijt. Omdat het vanaf cdrom draait is het wel langzaam. :roll:
Link naar reactie
Ik denk dat je inderdaad je installatie hebt beschadigd. Om kde vlot te trekken zou je kunnen proberen om de map /root/.kde en /root/.kde te hernoemen, en alles wat met kde te maken heeft te verwijderen uit /tmp. Reiserfs kun je mogelijk repareren via commando fsck.reiserfs /dev/hda2 /dev/hda2 kan overigens beter niet gemount zijn, dat bewerkstellig je door in lilo [b:ab5052bdb3]linux init 1 [/b:ab5052bdb3] in te tikken, in te loggen als root, en daarna fsck op te starten. Ga gewoon accoord met alle reparaties die fsck wil uitvoeren. Max
Link naar reactie
als ik dat doe worden er hele subtrees geskiped en bad stat data is marked uiteindelijk krijg ik geen failure aan eht eind maar dit: Comparing bitmaps...free block count 859662 mismatched with a correct one 883911. on-disk bitmap does nog match to the correct one Bad nodes were found, Semantic as skipped There were found 24 corruptions which can be fixed only during --rebuild-rtree ##### reiserfs finished at sun may 25 blabla #####
Link naar reactie
Nee ik heb m'n paar opdrachten van school op flop opgeslagen en heb suse 8.2 vanaf ftpserver op m'n hd geinstalleerd, tzier er leuk uit maar het opstarten gaat sloom. Verder heeft het alle boootmogelijkheden meegenomen, dus ik kan gelukkig rustig overswitchen naar windows 2000 als ik dat wil
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...