Ga naar inhoud

Knoppix en @home


Aanbevolen berichten

Indrukwekkend is knoppix wel, maar bij een kennis krijg ik de internetverbinding (@home) niet aan de gang. En dat terwijl in het artikel in het februarinr, op pagina 69 rechts onderaan, nog wel speciaal staat dat je dan een 'dhcpcd' commando moet geven. Echter dat commando werkt niet. Het bestaat ook niet. Ik heb ook gezocht naar de mogelijkheid van een tikfout, maar niets gevonden. Weet iemand (de auteur?) wat hier het probleem is?
Link naar reactie
Max, Dank voor je reactie, maar ik heb al naar dat commando gezocht, vanuit een root shell. Dit bericht schrijf ik uit Knoppix met een andere netwerkverbinding dan @home, in een ander venster staat: root@ttyp0[/]# /sbin/dhcpcd bash: /sbin/dhcpcd: No such file or directory root@ttyp0[sbin]# ls dh* ls: dh*: No such file or directory Kortom: dat commando staat in ieder geval niet in /sbin. Vervolgens levert het hele filesysteem doorzoeken ook niets op: root@ttyp0[/]# find -name 'dhcpcd' -print root@ttyp0[/]# Dus of dat commando is verdwenen in de Knoppix versie die ik heb (3.0) of het heet anders... Tips blijven welkom.
Link naar reactie
Hm, ik heb Knoppix 3.1 en bij mij werkt /sbin/dhcpcd in de Knoppix Root Shell ook niet [code:1:558d294530] root@ttyp1[knoppix]# /sbin/dhcpcd bash: /sbin/dhcpcd: No such file or directory root@ttyp1[knoppix]# [/code:1:558d294530] Mijn Kabel Internet verbinding van Chello, via een ethernet netwerkkaart, werkt zonder dat ik er iets voor heb hoeven doen. Heb je al geprobeerd: kde 3 menu > Knoppix > Netwerk/Internet > Network card configuration. Op Xdialog: Use DHCP broadcast, selecteer Yes. Wat krijg je dan voor een output? :roll:
Link naar reactie
De reactie hierboven komt me bekend voor ;-) JOLO: via het menu krijg ik: Sending DHCP broadcast from device eth0Operation failed Failed Het return to exit Volgens mij (en het artikel in C!T) heeft @home een systeemnaam nodig, die wordt niet via DHCP opgehaald. Er wordt daarom geadviseerd het volgende commando te geven dhcpcd -h hostnaam eth0 maar dat hele programma ontbreekt dus... Maar wellicht kijkt de auteur (Martijn Eerens) hier ook, en kan hij de oplossing geven...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...