anoniem Geplaatst: 11 januari 2003 Delen Geplaatst: 11 januari 2003 Als ik probeer,als root, de dma van mijn dvd-rom in te schakelen krijg ik de mededeling: operation not permitted. Ik gebruik het commando: hdparm -d1 /dev/hdc. Wat doe ik verkeerd? :o Ik heb alle rechten ingeschakeld. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2003 weet je zeker dat je de juiste /dev/hd* hebt ? moet dat niet /dev/cdrom of /dev/cdrom2 zijn ofzo ? http://blacksun.box.sk/tutorials.php?id=51 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2003 Nee, dat hielp niet, kreeg bij ..cdrom1 dezelfde mededeling. Ben inmiddels weer terug gegaan naar Mandrake 9.0 (van Red Hat 8.0) en daar gaat het gewoon wel met ..hdc. Begrijpen doe ik het niet, maar ja het werkt. Bedankt voor je reactie. Emile Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2003 Je moet bij het compilen van je kernel even een beetje aanpassen in de IDE/ATA settings, ik weet voor jouw hardware niet precies wat, maar daar staan dus wat opties om DMA voor bepaalde hardware te gebruiken... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2003 Uit de release notes van RH8: [quote:611db2b2ba]DMA is disabled on CD-ROM drives in this release in a different but more reliable way than previously. If you are sure that your CD-ROM drive is capable of IDE DMA, place the following line in the /etc/modules.conf file: options ide-cd dma=1 [/quote:611db2b2ba] RTFM! :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2003 Ah, leuk van redhat, om voor de zekerheid DMA by default uit te zetten. Ik ben slack gewend, dus wist dat niet, maar Knepsel had idd de FM ff kunnen lezen. (Of redhat had bij de installatie of boot even moeten zeggen dat DMA uit stond en op die manier aan kon worden gezet) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2003 [quote:564e2f567c] (Of redhat had bij de installatie of boot even moeten zeggen dat DMA uit stond en op die manier aan kon worden gezet)[/quote:564e2f567c] Ja dat begint nu inderdaad een probleem te worden. Van vroeger uit bekeek men altijd bestanden zoals release notes, README en INSTALL. Maar omdat het allemaal steeds grafischer en clickable aan het worden is zie je dat dit problemen op gaat leveren. Vroeger las je de README en INSTALL en tegenwoordig gebeurd dit volautomatisch zonder dat je zelf iets hoeft te doen. Of dit de juiste manier is laat ik maar in het midden. grtz Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen