Ga naar inhoud

Krijg netwerkkaaarten niet aan de praat, Redhat 7.3


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben een absolute newbie op Linux. Ik heb de installatie al achter de rug maar krijg mijn netwerkkaarten niet aan de praat. De eerste is 3com Etherlink III 3C509b, de ander D-Link DFE-530TX (Realtek 8129). Onder de GNOME doe ik het volgende: system setting, network environment, add ethernet, kies 3comEtherlink III en vul een IRQ en IO in. Hetzelfde doe ik voor de D-link. Vervolgens krijg ik bij Apply een foutmelding dat er een bug is geconstateerd en dat deze doorgestuurd moet worden naar bugzilla.redhat.com. Ik denk echter dat ik een gebruikersfout maak. Heeft iemand een alternatief om de netwerkkaarten aan de praat te krijgen?
Link naar reactie
Ja hoor, de console ;) Kijk eerst of je netwerkkaarten geladen zijn (of de kernel ze herkend heeft), dit doe je met het commando [code:1:ce7b8a6751]dmesg[/code:1:ce7b8a6751] . Typ dan in [code:1:ce7b8a6751]dmesg | grep 3com[/code:1:ce7b8a6751] of iets dergelijks. Zie je hier iets zinvols over 3com staan, dan kun je verder met het configureren. Zo niet, wordt het eerst de kernel opnieuw compileren of de juiste module toevoegen. Als je zover bent post je bevindingen eerst maar hier (b.v. output dmesg)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...