Ga naar inhoud

Mandrake Linux 9.0 (Veilig) Uninstallen


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb nu op mijn computer Windows XP Professional & Mandrake Linux 9.0 staan. Er zit maar 1 schijf in die ik dus verdeeld heb ik partities. Windows XP staat op de C: (NTFS) software partitie D: (NTFS) Linux partitie ? (Ext2) Overig E: (NTFS) Swap-space ? (SWAP) Maar in ieder geval, Mandrake Linux heeft nu dus LILO op de MBR gezatten. (Master Boot Record). Als ik de Linux Partitie nu formatteer dan start ie dus helemaal niks meer op. Ik dacht in het begin dat ie dan gewoon LILO startte, maar niet dus. Op de plek waar ie normaal LILO zou starten gaat het fout daar komen dan alleen maar 999999999999........ te staan, en dan start ie dus niks. Maar hij weet niet wat ie nu moet starten lijkt me. Maar is er een manier om in de MBR te veranderen wat ie opstart. Dus ik bedoel dat ie meteen Windows XP start en LILO dus eigenlijk niet laat zien en dat ik dan veilig de Linux partitie kan formatteren\verwijderen??? En zo ja, welke programma's moet ik dan gebruiken??? Hoop dat iemand hier een antwoord op weet. Maar ik wacht af... Greetz...
Link naar reactie
Ik snap iets niet, Mandrake is verwijderd, en dan verwacht jij dat de lilo van Mandrake nog in staat is het oude mbr te herstellen? Dat gaat dus niet werken, en daar ben je inmiddels achter. Je kunt met een oude Win9x opstartdiskette (eventueel even maken bij de buren) het mbr herstellen met [b:3a30b85c91]fdisk /mbr[/b:3a30b85c91]. Met de cdrom van XP kan dat overigens ook, maar dan heet het commando anders. Vraag even in de Windows-groep welk commando je moet hebben. Max
Link naar reactie
[quote:f9fee1536e="maximilaan"]Ik snap iets niet, Mandrake is verwijderd, en dan verwacht jij dat de lilo van Mandrake nog in staat is het oude mbr te herstellen? Dat gaat dus niet werken, en daar ben je inmiddels achter. Je kunt met een oude Win9x opstartdiskette (eventueel even maken bij de buren) het mbr herstellen met [b:f9fee1536e]fdisk /mbr[/b:f9fee1536e]. Met de cdrom van XP kan dat overigens ook, maar dan heet het commando anders. Vraag even in de Windows-groep welk commando je moet hebben. Max[/quote:f9fee1536e] en laat het hier dan even weten, (want misschien zetten wij XP wel eens naast onze Linuxdistributie op de pc).
Link naar reactie
[quote:6b1b08aa5c="AndorabLe"][quote:6b1b08aa5c="RvP"][quote:6b1b08aa5c="maximilaan"]...[/quote:6b1b08aa5c] ... (want misschien zetten wij XP wel eens naast onze Linuxdistributie op de pc).[/quote:6b1b08aa5c] Voor mij geen windows meer.[/quote:6b1b08aa5c] Helaas, helaas zijn er softwarepakketten (bijvoorbeeld voor sportwedstrijden) die alleen onder Win draaien. En ach zo'n alternatief systeem is toch ook leuk om er eens bij te hebben. (zo zijn we misschienook wel op Linux overgegaan) :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...