Ga naar inhoud

Cdbrander philips CDD3610 werkt niet (SuSE 8.0)


anoniem

Aanbevolen berichten

Wanneer ik bestand wil gaan branden met commando: cdrecord -v dev=0,0,0 speed=2 bestand.iso Krijg ik de volgende foutmelding: cdrecord: Input/output error. send opc: scsi sendcmd: no error CDB: 54 01 00 00 00 00 00 00 00 00 status: 0x2 (CHECK CONDITION) Sense Bytes: F0 00 03 00 00 00 00 19 00 00 7D 4D 73 02 00 00 Sense Key: 0x3 Medium Error, Segment 0 Sense Code: 0x73 Qual 0x02 (power calibration area is full) Fru 0x0 Sense flags: Blk 0 (valid) cmd finished after 22.355s timeout 60s cdrecord: OPC failed. cdrecord: fifo had 64 puts and 0 gets. cdrecord: fifo was 0 times empty and 0 times full, min fill was 100%. Weet iemand wat ik fout doe en hoe ik dit kan oplossen? Mijn brander is een philips CDD3610 Ik gebruik SuSE 8.0 Met cdrecord -scanbus wordt hij/zij gewoon herkent!
Link naar reactie
Voor de philips brander cdd3610 is wel een update beschikbaar, maar die is niet relevant voor dit probleem. Sterker nog, je loopt het risico een goede brander rijp te maken voor de kringloopwinkel als je flasht. Destijds (een jaar of 4-5 geleden) toen het ding populair was is er veel over geschreven op het webwereld forum. Greetz, dJezzer 8) Ps.: Laat ff weten hoe het is afgelopen, ik heb ook zo'n brander :D
Link naar reactie
Hoi, Firmware updates + beschrijvingen hoe je dat kunt uitvoeren kan je hier vinden: http://www.geocities.com/SiliconValley/Bay/6893/ Merk op dat het een niet-officiele website betreft. Ik heb volgens mij firmware versie 3.08 gebruikt voor de upgrade een jaar geleden of zo; toen werkte cdrecord bij mij opeens niet meer, volgens mij met dezelfde foutmeldingen die jij nu hebt. Als het probleem bij de SCSI-emulatie zou liggen, had ik meer SCSI-gerelateerde foutmeldingen verwacht. Die zie ik er eigenlijk niet echt tussen staan. Groet, Philip
Link naar reactie
Hartelijk dank voor alle racties. Vandaag weer geprobeerd en tot mijn grote verbazing doet hij het nu wel! Wat ik fout heb gedaan weet ik niet, misschien gewoon een tikfout o.i.d. of had mijn brander gewoon een offday! Ik heb alleen het probleem dat ik onder linux alle bestanden die ik heb gebrand niet kan openen. Windows doet dit wel! Alleen de jpg plaatjes kunnen beide OS niet openen. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...