Ga naar inhoud

Mail server & ADSL


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:a1bfb342e7="Planet"][list:a1bfb342e7]berichten die aan een abonnee verstuurd zijn (dus naar user@planet.nl, of een e-mail adres in een domein dat door Planet Internet wordt gehost) berichten verstuurd door iemand die als abonnee is ingebeld op het netwerk berichten die naar minder dan 50 adressen tegelijk worden verstuurd [/list:u:a1bfb342e7] Indien wordt geprobeerd om (b.v. via een bedrijfs-netwerk of een andere provider) een bericht te versturen naar een niet-abonnee dan wordt het bericht door de SMTP-server terug gestuurd met de melding Relaying denied. Dit effect treedt op wanneer men mail.planet.nl gebruikt als SMTP server en geen gebruik maakt van het Planet Internet inbelnetwerk. [/quote:a1bfb342e7] Als je dus een domein hebt dat niet door Planet wordt gehost (wat het geval is bij de topicstarter), wordt de boel geblokt. Ofwel, ze willen gewoon geen mailservertjes hebben aan de abbonee-zijde.
Link naar reactie
[quote:3b67829ba6]Ik ga nu ff PLanet bellen of ze mijn gekochte domein kunnen trusten Ik vind dit geen service! Alleen domein namen die bij Planet worden gekocht, wordt poort 25 voor vrijgeschakeld! [/quote:3b67829ba6] Dit is NIET waar!! Ik heb ook een domeinnaam afgesloten bij [url]www.kixtart.nl[/url]. Alle verkeer wordt door doorgegeven aan mijn vaste ipadres! Vraag: heb jij je adslmodem gehackt naar een router? In dat geval moet je de betreffende poorten openen van je Firewall in die ADSL modem/router. Ook moet je je router/modem vertellen waarheen hij dat verkeer moet doorsturen. (Je interne IP adres zogezegd) Bij mij werkte m'n e-mail server perfect. Ik heb e-smith ([url]www.e-smith.org[/url]) gebruikt want dan hoef je niet een halve geleerde te zijn om een servertje op te zetten. Kijk in ieder geval op [url]www.weethet.nl[/url] Dit is een perfecte site voor het instellen van je adslmodem/router. Arthur
Link naar reactie
[quote="ancum"][quote:19183a0a02] Bij mij werkte m'n e-mail server perfect. Ik heb e-smith ([url]www.e-smith.org[/url]) gebruikt want dan hoef je niet een halve geleerde te zijn om een servertje op te zetten. [/quote:19183a0a02] Dat is lekker handig! Dan weet je geen eens wat je server echt doet! :-? Heb je wel eens naar die templates gekeken? bah...erg slecht Qmail is een mooie email server maar als je niet weet hoe dat ding is in te stellen raadt ik je ten zeerste aan om eens te kijken wat ze voor je ge-pre-configured hebben. Het is voor simpele setups erg leuk maar ook erg gevaarlijk..het postmaster adres verdwijt naar de admin user..dat vind ik niet zo een coole setup.. :-? Daarbij mist het gcc en is extra paketjes toevoegen een ramp (tenzij het contributed packages ala rpm zijn..) Ieder zijn eigen meug maar iemand een kant en klare server aanraden zonder te weten wat ie nou precies doet en waar alles staat is een gevaarlijke optie... M.
Link naar reactie
Aha, daar ben ik niet zo van op de hoogte. Blijkt maar weer dat je verstand van zaken hoort te hebben als je een advies uitbrengt :oops: In ieder geval heb ik wel aangetoond dat een e-mail server mogelijk is met adsl en planet internet. E-smith heb ik altijd een mooi serverbesturingssysteem gevonden. Maaaarrrrrr de veiligheid moet natuurlijk wel in orde zijn. GRT Arthur
Link naar reactie
Ik kan best begrijpen dat poort 25 geblokkeerd wordt. Als je namelijk je mailserver niet goed configureert en een open relay aan laat staan kan een ander spammen via jouw server. En dat is (lvolgens mij) iets wat planet wel zal willen proberen te voorkomen. In een van de (engelse) Linuxformats stond een tijdje terug een vergelijkend artikel over mailservers En exim kwam meen ik als beste uit de bus. (Ruim boven sendmail en postfix.) Zal het artikel wel eens opzoeken en plaatsen in welk nummer het stond.
Link naar reactie
Beste Mailserver in welk opzicht? Volgens mij heeft elke MTA een eigen voordeel: -Sendmail kan erg veel en heeft zeer geavanceerde log mogelijkheden. -Postfix is sneller dan sendmail en blijkt veiliger te zijn en redelijk Sendmail achtig aan te voelen. -Qmail is super snel en is ook veilig (de logfiles van qmail daaren tegen en de installatie zijn een ramp!) -Exim (weet ik bijna niks over alleen dat het standaard wordt geinstalleerd bij Debian en lang niet zo veel mogelijkheden kent als Sendmail.. M.
Link naar reactie
[quote:39a5423de5="wbsoft"]Postfix bevalt mij _erg_ goed. Je hoeft eigenlijk niet eens iets te configgen, werkt gelijk, en als je wat wilt configgen is het ook nog eens heel makkelijk, vaak een enkel regeltje uncommenten of juist commenten, postfix reload en klaar.[/quote:39a5423de5] Dat geld ook voor Sendmail maar als je hosts wil gaan blocken en iemand van 80.79.193.4 wil toegang geven om te relayen? Dan moet je wel weten dat je je mynetworks moet aanpassen en dat je de access file aanpast en dan een postmap /etc/postfix/access doet .. :wink: Standaard is het misschien mooi out of the box maar als je niet precies weet wat het doet wordt het al erg moeilijk wil je een wat geavanceerdere setup..zoals een virusscanner of een fallback MTA optie :wink: M.
Link naar reactie
[quote:2b82a3a36d="wbsoft"]Postfix bevalt mij _erg_ goed. Je hoeft eigenlijk niet eens iets te configgen, werkt gelijk, en als je wat wilt configgen is het ook nog eens heel makkelijk, vaak een enkel regeltje uncommenten of juist commenten, postfix reload en klaar.[/quote:2b82a3a36d] Dat geld ook voor Sendmail maar als je hosts wil gaan blocken en iemand van 80.79.193.4 wil toegang geven om te relayen? Dan moet je wel weten dat je je mynetworks moet aanpassen en dat je de access file aanpast en dan een postmap /etc/postfix/access doet .. :wink: Standaard is het misschien mooi out of the box maar als je niet precies weet wat het doet wordt het al erg moeilijk wil je een wat geavanceerdere setup..zoals een virusscanner of een fallback MTA optie :wink: M.
Link naar reactie
[quote:2f13b650b9="AndorabLe"]... In een van de (engelse) Linuxformats stond een tijdje terug een vergelijkend artikel over mailservers En exim kwam meen ik als beste uit de bus. (Ruim boven sendmail en postfix.) Zal het artikel wel eens opzoeken en plaatsen in welk nummer het stond.[/quote:2f13b650b9] Voor de geinteresseerden: Ik heb het artikel opgezocht. Het staat in de Engelse Linuxformat van November 2002. Het artikel begint op pagina 36. De mailservers werden beoordeeld op: Installation, Documentation, Features, Ease of use. Volgens mij zijn dat wel de belangrijkste punten. [quote:2f13b650b9="MVE"]Beste Mailserver in welk opzicht? Volgens mij heeft elke MTA een eigen voordeel: -Sendmail kan erg veel en heeft zeer geavanceerde log mogelijkheden. -Postfix is sneller dan sendmail en blijkt veiliger te zijn en redelijk Sendmail achtig aan te voelen. -Qmail is super snel en is ook veilig (de logfiles van qmail daaren tegen en de installatie zijn een ramp!) -Exim (weet ik bijna niks over alleen dat het standaard wordt geinstalleerd bij Debian en lang niet zo veel mogelijkheden kent als Sendmail.. M.[/quote:2f13b650b9] De waardering is gebaseerd op een schaal van 1 tot 10. Voor het gemak heb ik de mailservers onder elkaar gezet. De waarderingen staan als volgt: Installation, Documentation, Features, Ease of use. [code:1:2f13b650b9] Sendmail: 7 9 7 5 Opm: If you can stomach m4, sendmail is a more than capable mailserver Postfix: 5 7 5 5 Opm: Postfix is a very nice and simple SMTP server, but not ideal for complex installations Qmail: 6 7 5 8 Opm: qmail is a great mailserver, but be prepared to patch it if you want features Exim: 8 10 9 7 Opm: If you're looking for an Open SOurce mail server, stop reading now. [/code:1:2f13b650b9] Voor degenen die het artikel ook willen lezen kan ik mededelen dat het blad te verkrijgen is/was bij de ruimer uitgebreide tijdschriftenwinkel in twee versies. (CD of DVD) Natuurlijk is iedereen vrij om te gebruiken wat hij wil.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...