Ga naar inhoud

Voor de Super Newbie Multi User (zoals ik)


anoniem

Aanbevolen berichten

Is het enige vertrouwde aan Linux de penguin? Ben je nog niet klaar in het diepe te duiken maar wel om je tenen nat te maken? Krijg je hoofpijn van de Howto's en heb je (nog) geen zin om boeken te lezen? Probeer dan dit: http://www.linux.org/lessons Je wordt langzaam aan bekend gemaakt met Linux en krijgt de nodige praktische tips. Ikzelf vind het tamelijk bruikbaar (heb nog niet alles doorgelezen). Je hebt behalve kennis van de Engelse taal maar drie dingen nodig: Geduld, geduld, geduld. Misschien zijn er meer die er iets aan hebben, geluk.
Link naar reactie
[quote:bdf626bd3f="wbsoft"][quote:bdf626bd3f="water"]Niks spam, gewoon een blije linuxgebruiker die andere newbies op weg wil helpen. :wink:[/quote:bdf626bd3f]Precies! [color=red:bdf626bd3f]wbsoft heeft ook niets te doen, wachtend op mijn Gentoo build... :-)[/color:bdf626bd3f][/quote:bdf626bd3f] LOL :D Ik popel om met LFS aan de slag te gaan, maar ik heb eerst xtra mem nodig voor mijn laptop :( (Kan ik SuSE 8.0 gebruiken om LFS te compilen)
Link naar reactie
[quote:b2042f4d87="Marcel de Reus"][quote:b2042f4d87="wbsoft"][quote:b2042f4d87="water"]Niks spam, gewoon een blije linuxgebruiker die andere newbies op weg wil helpen. :wink:[/quote:b2042f4d87]Precies! [color=red:b2042f4d87]wbsoft heeft ook niets te doen, wachtend op mijn Gentoo build... :-)[/color:b2042f4d87][/quote:b2042f4d87] LOL :D Ik popel om met LFS aan de slag te gaan, maar ik heb eerst xtra mem nodig voor mijn laptop :( (Kan ik SuSE 8.0 gebruiken om LFS te compilen)[/quote:b2042f4d87]Tuurlijk! Zelfs Suse 6.0 zou nog kunnen. Ik heb ook anderhalf jaar LFS gedaan, maar nu ga ik over naar Gentoo (was namelijk al bijna begonnen zelf een package manager te schrijven toen ik Gentoo ontdekte), dat werkt echt fantastisch. Maar LFS is absoluut leuk, en eigenlijik de essentie van Linux.
Link naar reactie
[quote:0f0195fef2="wbsoft"][quote:0f0195fef2="Marcel de Reus"][quote:0f0195fef2="wbsoft"][quote:0f0195fef2="water"]Niks spam, gewoon een blije linuxgebruiker die andere newbies op weg wil helpen. :wink:[/quote:0f0195fef2]Precies! [color=red:0f0195fef2]wbsoft heeft ook niets te doen, wachtend op mijn Gentoo build... :-)[/color:0f0195fef2][/quote:0f0195fef2] LOL :D Ik popel om met LFS aan de slag te gaan, maar ik heb eerst xtra mem nodig voor mijn laptop :( (Kan ik SuSE 8.0 gebruiken om LFS te compilen)[/quote:0f0195fef2]Tuurlijk! Zelfs Suse 6.0 zou nog kunnen. Ik heb ook anderhalf jaar LFS gedaan, maar nu ga ik over naar Gentoo (was namelijk al bijna begonnen zelf een package manager te schrijven toen ik Gentoo ontdekte), dat werkt echt fantastisch. Maar LFS is absoluut leuk, en eigenlijik de essentie van Linux.[/quote:0f0195fef2] als we hier dan toch of-topic gaan ;) waarom een eigen package manager :? er zijn er al plenty (rpm, deb, tgz) verder kun je zelfs ieder package een eigen user geven ;) (een of andere lfs-hint) als ik tijd over had... ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...