Ga naar inhoud

[Suse 8.1] menu items toevoegen voor meerdere gebruikers.


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van Suse8.1 en gebruik KDE. Wanneer ik een applicatie installeer als root of user en deze in het kde en/of Suse menu toevoeg, zie ik dit item niet terug wanneer ik aanlog als andere gebruiker. Ik hoorde dat je als root globale menu items kan beheren, zodat deze voor alle gebruikers beschikbaar moeten zijn. Dit gaat bij mij niet goed. Ik heb vandaag de nieuwste release van Mozilla geinstalleerd. Deze plaatst netjes de mozilla koppeling in het menu, maar alleen voor root. Hij stond in: /root/.kde/share/applnk/Internet/mozilla.desktop. Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn applicatie die ik installeer a;tijd beschikbaar is voor andere account? Ik heb geprobeerd de mozilla.desktop de kopieren maar dit werkt niet. Ik weet het niet meer. Dit probleem heb ik bij meerdere applicaties.
Link naar reactie
[quote:7c3572ec0f="patrick.vijgeboom"]Het is me nog steeds niet gelukt. Ik maak bijvoorbeeld een menu item aan en kopieer deze naar de doot jou vermelde paden en toch zie ik niets in de menu's. Mis ik soms nog iets, wat doe ik fout. Zou je dit met een voorbeeld aan kunnen geven?[/quote:7c3572ec0f] Kijk eens wat voor rechten de gemaakte link heeft Waarschijnlijk is die fout en dat kun je dan checken ad. hand van de bestaande items moeten dus zijn : root:root en voor de dir's : 755 en de bestanden/koppelingen 644
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...