Ga naar inhoud

Rechten onder Linux


anoniem

Aanbevolen berichten

Even een simpele vraag van een domme user. Ik heb dus mandrake 8.2 geinstalleerd en zelfs samba aan de praat gekregen. Ik zou graag willen weten hoe ik in Linux een file hidden (voor de gehele dir/subdir) kan maken. Grafisch Vanuit Konqueror lukt dit niet, ook niet via Nautilus. Kan iemand mij het commando even replyen..... BVD! Kan ik een file ook zodanig manipuleren, dat de file helemaal niet te zien is vanuit windows. Ook niet als je in windows bij de verkenner kiest voor "Show Hidden Files and Folders???". Nogmaals BVD!
Link naar reactie
vanuit de commandprompt [code:1:092cce0a53]mv bestand_of_directory .bestand_of_directory[/code:1:092cce0a53] Met een . (punt) ervoor is een bestand of directory verborgen en kun je het met een gewone ls niet zien. Met ls -all krijg je wel alles te zien. Of het ook werkt over samba weet ik niet. Samba heb ik tot nu toe alleen de ander kant in gebruikt.
Link naar reactie
Ik dacht dat wanneer je in de global optie's [code:1:231d6810e0] hide files = .* / of wat dan ook {of} hide dot files = yes [/code:1:231d6810e0] had staan het aan windows als een verborgen file wordt doorgegeven zodat je het alleen nog maar kan zien als je "alle bestanden weergeven" in je opties van explorer aan hebt staan. probeer samba maar eens via de swat in te stellen dan heb je bij ieder item een goede helpfile dus in een browser in je netwerk [code:1:231d6810e0] http://ip.van.je.server:901/ [/code:1:231d6810e0]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...