Ga naar inhoud

[SuSE 8.0] Nee, tegen 32MB?


Aanbevolen berichten

Ik heb hier thuis een P2 laptop staan die ik ook graag met SuSE 8.0 wil uitrusten zodat ik s'avonds in mijn nest in het gezelschap van de manual op mijn gemak wat kan oefenen met shell commands ed. Het is namelijk heel irri om een manual te moeten lezen, maar geen voorbeeld en gelegenheid om het te testen wat er staat bij de hand hebt. Nu wil ik SuSE dus gaan installeren, maar na voor installation te hebben gekozen gaat hij de kernel laden en daarna kom ik dus in een scherm waar alle modules geladen worden. Na vrij korte tijd zegt hij alleen out of memory en krijg ik kernel panic :( Ook installen in text mode helpt niet. Is er niet een manier om hem toch te installeren? Op de doos van mijn pro box staat idd dat je normaal 64MB nodig hebt en voor de text mode 48MB, is hier dan niets aan te doen?
Link naar reactie
[quote:9e64aa3c32="Marcel de Reus"]OK bedankt. Ik vond BTW deze topic nie met search :-?[/quote:9e64aa3c32] Dat is niet zo erg. Toen ik die vraag van Speedy zag over SuSE 8.0 met 32 MB geheugen op Wo Mei 08, 2002 heb ik me bij het Computer Totaal Forum geregistreerd. Want het beantwoorden van een vraag van een [color=red:9e64aa3c32]moderator[/color:9e64aa3c32], vond ik een goed begin als Nieuw lid. (Die datum geregistreerd op 7-5-2002 is dus fout.) Het installeren van SuSE 8.0 met 32 MB op een Pentium 166 MMX ging overigens tergend traag. :-? Toen na drie volle uren installeren de PC vastliep, ben ik met deze test gestopt. :o Ik raad het je overigens af om SuSE 8.0 met 32 MB geheugen te installeren. :roll: [Update 13:33] Voor een PC of laptop met slechts 32 MB geheugen raad ik je aan SuSE 7.1 te installeren. (Processor 486 DX - Pentium -AMD, Cyrix, IBM) :wink:
Link naar reactie
[quote:251c5c56ce="Marcel de Reus"]Nee ik denk dat ik morgen gelijk ook maar ff 66MB extra mem haal tegelijk met die geluidkaart en netwerkkaart.[/quote:251c5c56ce] Geheugen erbij kopen is inderdaad de beste oplossing. Maar omdat het om een laptop gaat, kun je deze beter meenemen naar de winkel waar je dat geheugen gaat kopen. :roll: Wat de geluidskaart betreft adviseer ik je in plaats van een Audigy een Live! 5.1 te kopen. Dat wil zeggen als je er zeker van wilt zijn dat de geluidskaart ook werkt onder Linux. :wink: Ook is niet zeker of een nieuwe netwerkkaart je opstart probleem oplost. Maar als je toch een netwerkkaart gaat kopen, dan adviseer ik een NE2000 UTP PCI 10MBIT netwerkkaart. :)
Link naar reactie
[quote:9b41f05e3c="jolo"][quote:9b41f05e3c="Marcel de Reus"]Nee ik denk dat ik morgen gelijk ook maar ff 66MB extra mem haal tegelijk met die geluidkaart en netwerkkaart.[/quote:9b41f05e3c] Geheugen erbij kopen is inderdaad de beste oplossing. Maar omdat het om een laptop gaat, kun je deze beter meenemen naar de winkel waar je dat geheugen gaat kopen. :roll: Wat de geluidskaart betreft adviseer ik je in plaats van een Audigy een Live! 5.1 te kopen. Dat wil zeggen als je er zeker van wilt zijn dat de geluidskaart ook werkt onder Linux. :wink: Ook is niet zeker of een nieuwe netwerkkaart je opstart probleem oplost. Maar als je toch een netwerkkaart gaat kopen, dan adviseer ik een NE2000 UTP PCI 10MBIT netwerkkaart. :)[/quote:9b41f05e3c] OK ik wilde eigenlijk zodadelijk weggaan om het te halen, maar ik vraag het toch nog maar ff: Waarom een Live 5.1? De Audigy werkt met dezelfde drivers en op de site staat dat er al flink wat ondersteund wordt. Bovendien zal er ooit wel eens een goede driver uitkomen die alles ondersteund. Ik ga denk ik toch echt voor de Audigy, want mijn spellen speel ik nog onder Windows en daar werkt EAX 2.0 wel en dat is erg heftig in een game. Idd ik neem mijn laptop gewoon mee al kan ik het er ook wel zelf bijzetten dat heb ik ook al eerder gedaan, maar deze is officïeel van mijn vaders zaak, gemeente Rotterdam, dus ik neem niet het risico dat ik hem mol. Ik weet dat het prob niet gegarandeert wordt verholpen met een nieuwe kaart al gok ik daar wel op, omdat andere dit probleem niet hebben. Maar waarom die kaart die jij noemt? Hij is niet 10/100 mbit en dat is erg belangrijk aangezien ik een netwerkje ga maken, dat is ook waarvoor deze kaart er toch al uitmoest. Bovendien kan ik de kaart niet vinden en hebben ze hem ook niet bij de shop waar ik hem ga halen :(
Link naar reactie
Ik ga de spulletjes nu ff halen, want dan kan ik vandaag nog een reïnstal doen. Ik laat wel weer wat van me horen, want ik heb al gezien dat de driver geen rpm is en ik weet niet hoe je dat moet installeren. [edit]Ik heb de spullen gehaald :) Alleen hadden ze dat geheugen alleen op bestelling maar daar wacht ik dan nog wel ff mee. Ik heb Linux al opnieuw geinstalleerd en alles werkte in 1 keer! Ook de Audigy doet het werkelijk perfect. Ik ga morgen ook maar gelijk ff mooie boxen halen en dan is het helemaal fantastisch. Of het probleem met opstarten verholpen is moet ik nog ff kijken want ik hen nog niet gereboot.[/edit]
Link naar reactie
Als je uberhaupt lekker wilt klooien met shell commands op een laptop, waarom al dat geld voor nieuw geheugen. Installeer een iets lichtere distro, slackware bijvoorbeeld, kan al met 8mb geheugen. SuSe heeft het voordeel veel grafisch af te handelen, maar zoals jezelf al aangaf wil je iets meer van de console zien. Nou dan adviseer ik echt slackware. Op de site (www.slackware.com) staan ook hele goede quick-guides, klik op configuration en ziedaar, snel je netwerk b.v. installeren. Greetzzz
Link naar reactie
Ja hoor, dat kan! gewoon je netwerk configuren op [URL=http://www.slackware.com/config/network.php]deze manier[/URL], zorg ervoor dat de netwerkkaarten dan naar elkaar kunnen pingen en dan kun je bestands en printerdeling enzo gewoon via programmaatjes (ook grafisch via KDE, GNOME enzo) regelen. GreetZzz
Link naar reactie
[quote:28350d8686="Marcel de Reus"] OK ik wilde eigenlijk zodadelijk weggaan om het te halen, maar ik vraag het toch nog maar ff: Waarom een Live 5.1? De Audigy werkt met dezelfde drivers en op de site staat dat er al flink wat ondersteund wordt. Bovendien zal er ooit wel eens een goede driver uitkomen die alles ondersteund. [/quote:28350d8686] Op je eerste post van Ma Jul 22, 2002 8:31 am heb ik niet direct kunnen reageren, omdat ik op mijn werk was. :roll: De reden dat ik je een Live! 5.1 adviseerde in plaats van een Audigy was om een teleurstelling achteraf te voorkomen. De Audigy heeft eigenlijk een emu10k2 driver nodig. Maar omdat je de Audigy al hebt gekocht, is dit alles natuurlijk mosterd na de maaltijd. :P Die Fast Ethernet kaart is uiteraard ook goed. Dat ik een 10Mbit kaart adviseerde is dat je het verschil tussen die twee kaarten met de kabel Internet toch niet merkt. Ik heb zelf wel twee Fast Ethernet kaarten, maar dan voor de verbinding tussen 2 PC’s en dan is het verschil tussen een 10Mbit en 100Mbit wel merkbaar. :wink: Dat die Audigy het meteen zou doen onder SuSE 8.0 had ik niet verwacht. Want de Audigy wordt op de SuSE Harware Database niet genoemd. http://hardwaredb.suse.de/connectuserServer.php?LANG=en_UK&typ=VendorIDSearch&offset=0&device=321&basesub=:132 In ieder geval als je problemen met die Audigy krijgt valt het buiten de installatie support van SuSE. :o
Link naar reactie
Ik ga de kaart dus voor een netwerk gebruiken met een cable router en mijn laptop, vandaar dat hij er ook uit moest anders had ik wel ff naar een oplossing gezocht. BTW de NE2000 is bijna 10 euro duurder dus das niet echt handig lijkt me. Deze was maar 16 euro :) Wat is het voordeel van die emu10k2 driver? Ik had ook niet verwacht dat hij het direct zou doen, maar hij doet het gewoon met de snd_0 module. Hij staat idd ook niet in het lijste voor een nieuwe souncard maarja: het werkt :) BTW op je werk kun je toch ook wel internetten :roll: :P
Link naar reactie
[quote:9d0cfce57b="Marcel de Reus"]Ik ga de kaart dus voor een netwerk gebruiken met een cable router en mijn laptop, vandaar dat hij er ook uit moest anders had ik wel ff naar een oplossing gezocht. BTW de NE2000 is bijna 10 euro duurder dus das niet echt handig lijkt me. Deze was maar 16 euro :) Wat is het voordeel van die emu10k2 driver? Ik had ook niet verwacht dat hij het direct zou doen, maar hij doet het gewoon met de snd_0 module. Hij staat idd ook niet in het lijste voor een nieuwe souncard maarja: het werkt :) BTW op je werk kun je toch ook wel internetten :roll: :P[/quote:9d0cfce57b] Heb/had je dan toch 2 netwerkkaarten in je PC? In dat geval is het gebruikelijk dat alléén de internet netwerkkaart een DHCP IP adres heeft. De andere heeft dan een vast IP adres. Omdat je de Audigy firewire niet gekozen hebt is dat verschil niet al te groot, en staat op website die ik je al eerder gaf: http://www.3dsoundsurge.com/reviews/AudigyEI/Audigy.html Wat het internetten op het werk betreft. Ik behoor niet tot het kantoorpersoneel. De enigste computers waar ik mee werk horen bij print testers, en kunnen dus alleen printen testen. Een deel van deze computers is zelfs nog een 286. :lol:
Link naar reactie
Op een 286 kan ook Linux ;) Maar ik heb gewoon 1 netwerkkaart in mijn computer hoor. Die andere is eruit en dat netwerk ga ik maken met een cablerouter met 4p switch dus daar gaat zowel de computer als mijn laptop aan en dan kan ik inet, printer en files sharen. SuSE heeft de emu10k1 drivewr al aan boort zie ik net tijdens het opstarten, vandaar dat het gewoon werkt. Ik heb overigens wel firewire die zat ook op de bulk. Het enige verschil is dat de retail meer garantie heeft en in een doosje met handleiding zit, bovendien heeft hij gouden plugjes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...