Ga naar inhoud

[SuSE 7.3] Hoe kan ik VMware 3 verwijderen?


Aanbevolen berichten

Pas geleden heb ik VMware geinstalleerd met RPM en aangezien het programma me is tegengevallen, wil ik er nu vanaf. Helaas gaat dat zo makkelijk niet .. rpm -e VMware-blabla.rpm in de juiste directory geeft een foutmelding, dat de bewuste RPM nooit geinstalleerd is. Nog eens in Google gezocht, en er zou een scriptje voor verwijderen van VMware aanwezig zijn als je vanaf source had geinstalleerd .. Dat had ik niet gedaan, maar voor de zekerheid toch even gezocht. Uiteraard niet gevonden. Hoe kan ik ervoor zorgen, dat VMware van mijn systeem verdwijnt, en dat Linux ook niet gaat klagen over missende VMware services die hij dan zal proberen op te starten? Alvast bedankt!
Link naar reactie
[quote:e513f5928c="maximilaan"]Kijk even met kpackage en probeer met dit programma de installatie te verwijderen.[/quote:e513f5928c] Dat gaat helaas niet :( [quote:e513f5928c]Lukt dat niet, verwijder dan handmatig de bestanden die in de kpackage-lijst staan opgesomd.[/quote:e513f5928c] OK, daar had ik niet aan gedacht (dat daar een lijst van die bestanden zou staan, bedoel ik). Ik ga het nu doen, en laat dan weten hoe het gegaan is (of ik bij opstarten van Linux geen klachten krijg). Bedankt.
Link naar reactie
Ah, gelukkig! Het tweede bestand in die lijst was installer.sh .. Mmm, toch eens kijken, dacht ik. Bleek ook te kunnen deinstalleren, dat scheelt een heleboel werk! Waarschijnlijk is de wijze van deinstalleren veranderd bij de overgang van versie 2 naar 3. Daarover kon ik raar genoeg op de vmware-site niets vinden. Maar het probleem is nu opgelost! :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...