Ga naar inhoud

SuSE en HD partitioneren


Aanbevolen berichten

Heb ik eindelijk SuSE 8 compleet binnen, ik behoor tot de weinigen die mijn pc uitzet als ik er niet achterzit dus dat heeft een week geduurt. Kan dat kreng mijn lege HD ruimte niet partitioneren ! Of ik de lege ruimte naar voren of naar achteren plaats het maakt allemaal niet uit. Het gaat om HDB waarvan met Partition Magic 10 gig vrij gemaakt is met secure erase. De fat32 partitiet heet HDB5. SuSE 8 maakt wel een swap en een grote partitie aan in een extendend. Dit zie ik dan in PM staan. Zucht, zal ik dan toch maar met de hand partities moeten aanmaken ?
Link naar reactie
Maak gewoon een FAT 32 partitie voor die lege 10 Gig partitie. Boot met Suse en modify die 10 Gig partitie met wat je wilt hebben (\ = ext3 en swap is al genoeg) Dat zou moeten werken.. Druk anders , als ie die foutmelding geeft dat ie niet kan formatteren,eens op CTRL + ALT F3 OF F4 dan kan je in een soort van debug scherm zien wat ie steeds aan het doen is en kan je misschien je foutmelding eruit vissen. Suc6! M.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...