Ga naar inhoud

Slackware 8.1 vraag


Aanbevolen berichten

Heb hem gedownload en geinstaleerd. Tot nu toe krijg ik de meeste zaken prima aan de praat. Ik heb drie zaken die ik niet zo makkelijk weet op te sporen in de documentatie. 1. Hoe krijg ik KDM of GDM automatisch opgestard na het aanzetten van de PC? 2. Hoe krijg ik in Gnome de nederlandse taal? Dit lukt nl. niet via GDM. 3. Hoe krijg ik dat de PC zelf uitschakeld na het systeem te stoppen? Bedankt alvast! :P
Link naar reactie
[quote:f4cf8e6f38="JackH"]Heb hem gedownload en geinstaleerd. Tot nu toe krijg ik de meeste zaken prima aan de praat. Ik heb drie zaken die ik niet zo makkelijk weet op te sporen in de documentatie. 1. Hoe krijg ik KDM of GDM automatisch opgestard na het aanzetten van de PC? [/quote:f4cf8e6f38] Doe een "whereis kdm" of "whereis gdm" en de volledige pan naar kdm of gdm kun je gewoon in /etc/rc.d/rc.local zetten, dan wordt ie automatisch opgestart. [quote:f4cf8e6f38] 3. Hoe krijg ik dat de PC zelf uitschakeld na het systeem te stoppen?[/quote:f4cf8e6f38] Wordt apm al geladen in /etc/rc.d/rc.modules ? Zonee even de regel "/sbin/modprobe apm" toevoegen, daarna maakt halt er geloof ik automatisch gebruik van (hier tenminste wel).
Link naar reactie
De "standaard" methode om automatisch xdm/gdm/kdm te starten, is door in het bestandje /etc/inittab de default runlevel naar 4 te veranderen (dus in de regel id:3:initdefault: moet je 3 door 4 vervangen) Om te bepalen welke van de 3 nu juist gebruikt wordt, moet je /etc/rc.d/rc.4 aanpassen, door de volgorde van de if's om te draaien.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...