Ga naar inhoud

welke email client


Aanbevolen berichten

[quote:e0253991d3="Demonaz"]Kan je iets meer (configuratie)-informatie geven.[/quote:e0253991d3]Ik wil meedere pop3-accounts kunnen downloaden op een email client en vervolgens alles wat ik in deze emailclient download forwarden naar een online email client. Het mooiste zou dan ook zijn als het reply adres van de oorspronkelijke verzender blijft staan. Natuurlijk moet ook de emailclient automatisch de mail ophalen.
Link naar reactie
Dat kan ook met procmail. procmail forward (beter: redirect) naar andere accounts (zonder From en To te veranderen) procmail kan je aan laten roepen door bijvoorbeeld fetchmail of vanuit elke willekeurige client die een pipe-commando kan uitvoeren. ik heb een beetje info en links staan op http://www.xs4all.nl/~wbsoft/linux/procmail.html
Link naar reactie
Ja maar ik snap niet wat je precies wil. mijn mailclient, Sylpheed, kan ook email forwarden of bouncen. Gewoon rechts klilkken en 'Bounce'. Maar jij wil naar ik begrijp dat je email-client dat automatisch doet voor bepaalde emails van bijvoorbeeld een bepaalde afzender of een bepaalde geaddresseerde. Sylpheed kan dat gewoon met de ingebouwde filter-rules. Maar echt geautomatiseerd kan zoiets met procmail. Dan haal je bijvoorbeeld met fetchmail mail op vanaf een POP server, en laat dat met (bijv) procmail bij de juiste lokale gebruiker in de lokale mail spool bezorgen (/var/spool/mail/jouwnaam of /var/mail/jouwnaam). De gebruiker kan een filter voor procmail ~/.procmailrc aanmaken waar regels in staan waardoor procmail: 1) mails kan forwarden naar andere adressen, 2) een lokaal programma runnen, 3) automatisch beantwoorden, 4) bijvoorbeeld gewoon insorteren in aparte directories, handig voor mailing listen.
Link naar reactie
Kmail heeft de optie "berichten omleiden" Dit betekent dat de afzender blijft behouden in de mail. Nadeel is dat het e-mailadres wel wordt overschreven door het adres dat in de mailclient is ingesteld. Al met al zijn er nogal wat applicaties die over een goede filtering beschikken zie ik. Ik zou zeggen, probeer ze uit en kies er eentje :) Max
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...