Ga naar inhoud

Het nieuwe forum is er !! :):):)


Aanbevolen berichten

Maximilaan: wow, de mogeijkheden met dit forum zijn eindeloos!! Heb net de kop om zeep geholpen dus zet ik die even in het antwoord van Robertv: [quote:0abcbd5862] [b:0abcbd5862] Post van Max[/b:0abcbd5862]: Het nieuwe forum is eindelijk actief, en heeft een aantal nieuwe functies, waaronder 'sticky' berichten. Da's mooi, kunnen we eindelijk iets van een FAQ inrichten die dan bovenin het scherm blijft staan. Mijn idee is om bovenin 2 sticky berichten te plaatsen, eentje met een algemene uitleg hoe je een vraag het best kunt posten, en eentje met daarin oplossingen voor vaak terugkomende vragen zoals 'hoe mount je een schijf", etc.... Voor het 2e bericht heb ik uiteraard jullie hulp nodig. Als je een veelvoorkomen probleem hebt, en hij is opgelost, maak dan een samenvatting van je oplossing en post die bijv. in een prive-bericht aan mij. Vervolgens plaats ik hem (met bronvermelding) in het bericht. Wat zijn jullie meningen/ideeën hierover?? Max [/quote:0abcbd5862] [quote:0abcbd5862] [b:0abcbd5862]post van Robertv:[/b:0abcbd5862] Ooo, Windows XP iconen! In een Linux forum! De ironie... :roll:[/quote:0abcbd5862] [/b]
Link naar reactie
Haha, inderdaad... Maar geef toe, de Windows XP iconen zijn best mooi :) Wat betreft die Sticky's, is het niet makkelijker om een aparte FAQ op te richten? Volgens mij wordt het anders een beetje onoverzichtelijk... Wat ook beter zou zijn, is om de Zoek-functie te promoten, om zo dubbele posts te voorkomen
Link naar reactie
Ben het met Max eens, van een FAQ komt kennelijk toch niet zoveel als we eigenlijk allemaal een beetje hoopte en wat is nu makkelijker om de gebruiker te vragen dat wanneer zijn probleem is opgelost ff een samenvatting te maken van probleem en oplossing met evt. verwijzing naar de thread waar eea. speelde. Op die manier blijf je binnen het forum en heb je na een tijd een mooie database ;)
Link naar reactie
Het promoten van de forum faq is idd een goed idee!! zal ik in de bovenste topic plaatsen. Mijn ervaring met het zoeken is dat het vaak een moeizaam proces is. Een externe faq is idd het mooist, vooral als hij in het XML wordt opgesteld. Maar eerdere pogingen hebben tot nu toe gefaald. Vandaar dat ik nu een poging binnen het forum waag. Mocht deze database uit zijn krachten groeien, dan kunnen we natuurlijk altijd nog een externe faq aanmaken met de inmiddels verzamelde gegevens. Max
Link naar reactie
Nou ... ik vind forum bagger ... Ik surf hier met Netscape 4.6.1 op een unixmachine op school (solaris) en het zieter gewoon niet uit. Sommige pagina's klapt mijn browser. Okee ... laat de browser dan slect zijn maar met "oude forum" had ik daar geen last van. Ook de opmaak is allesbehalve okee te noemen in NS 4.6.1 Moest ik ff kwijt .. Fab
Link naar reactie
Mith, ik zit op de Haagse Hogeschool .. heb vanavond een hertentamen .. vandaar dat ik op school zit. Werk nu een broodje naar binnen met wat koffie (als sys.beheer me maar niet ziet :D Overigens in een console NS gedraaid en kreeg de volgende korte foutmelding. "Bus error" Met name de thread "vertalers" vertikt om te openen ... Fab
Link naar reactie
[quote:f19ecf5c3e]Het forum werkt idd niet goed met oudere browsers zoals Netscape 4.xDat deze er telkens uit klapt, ach dat is toch normaal bij Netscape 4.x? Max[/quote:f19ecf5c3e] Zal best ... maar oude forum had ik daar geen last van ... dus hoe buggy NS4.x ook is ... dit probleem had ik nooit met het oude forum. Vind het een beetje makkelijk om browser de schuld te geven. Fab
Link naar reactie
Het forum is gemaakt door een extern bedrijf, waardoor C!T eigenlijk weinig invloed heeft op welke browser dit forum kan gebruiken. Dit nieuwe forum maakt zeer veel gebruik van style sheets. Grote voordeel is dat dit nogal wat bandbreedte scheelt, nadeel is dat oudere browsers, zoals Netscape 4.x, die toch ook al 4 jaar oud is, het niet goed kunnen weergeven. Of het een kleine moeite is om in elke browser een goede weergave te krijgen betwijfel ik, gezien het inmiddels grote aantal browsers en de enorme verschillen tussen de versies, en het feit dat geen een browser voldoet aan de standaarden zoals W3C, en DOM1, is het een enorme klus om het forum aan te passen. Dat een browser crasht op een webpagina, tja, dat ligt hem toch echt aan de browser, een goede browser crasht niet als hij iets niet kan weergeven. De vorige forumversie had nogal wat nadelen, bekendste is dat kleuters op eenvoudige wijze de boel konden frustreren door 150 postings in 1 keer naar een forumoderdeel te zenden, die zich vrij lastig lieten verwijderen. Ook had het forum een vreemde vertraging als er meer dan 40 gebruikers online waren. En het oude forum is meerdere malen gecrashet door het gebruik van speciale tekens, die de database corrumpeerden. Kortom, de upgrade was onvermijdelijk. En verder: het forum is gebaseerd op phpBB, en dat komt uit de Linux-stal dus... :) Max
Link naar reactie
jep ... moet kunnen denk ik dan .. misschien met een wrapperfunctie de juiste stylesheet aanroepen ... Lijkt mij geen probleem . Dus laat ze maar een stylesheet_ns.css maken ... DOM tree van NS6 is volgens mij de w3c dom .. toch ? In ieder geval .. zou zeker een extern bedrijf dit getest moeten hebben. Maar goed dat is mijn mening ... Fab
Link naar reactie
Je vraag/opmerking is absoluut niet off topic. Wat ik bedoelde was dat als het goedkoper wordt, dan kan er wat bandbreedte bij en is er weer voldoende ruimte voor het off topic. Dus is ik ben het alleen maar met je eens. :D Mijn excuses voor deze spraakverwarring en mijn gramatica :oops:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...