Ga naar inhoud

SuSe paniek ....


Aanbevolen berichten

Ik ben weer eens begonnen met hobby-en en wou daarbij SuSe 8.0 personal op mijn bejaarde P166mmx met 32mb geheugen, S3 Virge 2mb, een 3Com 3C900 NIC en 2 WDC hdd's van 1.6 en 1.2 GB installeren. Nu boot hij netjes van cd 1, in het menu kies ik voor installatie. Hij begint van alles te laden en dan ineens >>SuSE installation program v1.3<< _alloc_pages 0-order allocation failed (gfp=01d2/0) VM: Killing progress linuxrc (en dan nog 2 van die meldingen) VFS Cannot open root device "" or 08:01 Please append a correct "root=" boot option Kernell panic VFS: Unable to mount root fs on 08.01 (5)apm: set display: power managment disable en dan houdt het op, wel knipperen mijn caps- en scrolllock toetsen constant. Het maakt niet uit welke installatie vorm ik kies, en power managment heb ik uitgeschakeld Wie kan mij verder helpen? (heb er totaal geen verstand van :sad:)
Link naar reactie
kernel abend omdat 'ie geen root partitie vinden kan. Waarschijnlijk herkent 'ie de cdrom driver niet (oude ide interface?), moet je even op de cd kijken of er ook bootdisks op staan voor jou cdrom / systeem. zoiezo niet super snel hoor, suse 8 (kernel > 2.4 ) op een oude pentium, ik zou een oudere kernel 2.2.x adviseren (slack 8 is een goede, of 7.1)
Link naar reactie
[quote:a2c57e8ea5] Op 08-05-2002 16:29 schreef MVE: Huh? Als je een kernel bakt met geoptimaliseerd voor je Architectuur dan draait dat als een speer! Moet je maar eens een slackware 8 install doen en daarna een kernel upgrade naar 2.4.18 en geoptimaliseerd voor jouw kernel; raced als een gek op mijn pentium 1! :smile: M. [/quote:a2c57e8ea5] Huh... jij loopt nu wel continue in allerlei topics te posten hoe geweldig het nu niet is om een zelf gecompileerde geoptimaliseerde kernel te hebben... Maar zover is hij nog niet! Hij wil allereerst toch linux aan de praat zien te krijgen voordat hij uberhaupt over kernel compilen na zal gaan denken! Ik kan je helaas niet helpen. Ik zou eerlijk gezegd niet anders weten dan dat een minimale (zonder GUI) install op z'n minst zou moeten werken. Maar als hij nog niet eens z'n root kan mounten... tja :???:
Link naar reactie
Volgens de site zou het op een 486 nog moeten willen, dus dacht ik ik waag de gok :smile: Zal volgende week eens proberen wat extra geheugen te regelen. Las het net inderdaad op de site, in het enthousiasme overheen gelezen schijnbaar :smile: De CD-Rom speler wordt overigens netjes herkent, dat zal het probleem dus niet zijn? Bedankt voor de input in ieder geval! _________________ Klik [url=http://members.home.nl/terpelle]hier[/url] voor system specs. [ Dit bericht is bewerkt door: Speedy op 2002-05-08 20:02 ]
Link naar reactie
Het zou kunnen dat hij probeert grafisch te installeren, maar dat dat dus niet lukt vanwege te weinig RAM o.i.d. Ik heb ook een p1 166mhz met MMX en 32 mb RAM als server. Daar draait RedHat op en die kon ik ook niet installeren via de grafische modus, moest dus in de tekstmodus, wat overigens ook prima werkt. Misschien dat SuSe ook zo'n probleem heeft? Veel succes ermee!
Link naar reactie
rkars wrote: >Huh... jij loopt nu wel continue in allerlei topics te posten hoe geweldig het nu niet is om een zelf gecompileerde geoptimaliseerde kernel te hebben... Maar zover is hij nog niet! Hij wil allereerst toch linux aan de praat zien te krijgen voordat hij uberhaupt over kernel compilen na zal gaan denken! Ik kan je helaas niet helpen. Ik zou eerlijk gezegd niet anders weten dan dat een minimale (zonder GUI) install op z'n minst zou moeten werken. Maar als hij nog niet eens z'n root kan mounten... tja > Hoe komt die post nou hier ? Strange.. Sorry voor the inconvenience :smile: M.
Link naar reactie
Speedy: Een SuSE 8.0 installatie met YaST (text mode) heeft minimaal 48 MB geheugen nodig. SuSE 8.0 kan dan weliswaar met 32 MB geheugen worden geïnstalleerd. Het is dan wel nodig om van tevoren de harddisk te patitioneren met bijvoorbeeld PartitiMagic. Als SuSE 8.0 met slechts 32 MB geheugen wordt geïnstalleerd, zal tijdens de installatie een geformatteerde Linux swap partitie moeten worden geactiveerd. Een bootdiskette en module diskette zijn dan ook nodig. Ook is een grotere hardisk aan te bevelen. Want het installeren met YaST (text mode) is wat minder informatief dan YaST2. Ik heb dit getest met een Pentium 166 MMX met 32 MB geheugen en een harddisk van 2.1 GB. Toen deze installatie bijna klaar was, liep deze op 95 % vast. Waarschijnlijk was de harddisk toen vol. Omdat het installeren van SuSE 8.0 met YaST2 makkelijker is, adviseer ik u toch het geheugen uit te breiden naar 64 MB. [ Dit bericht is bewerkt door: jolo op 2002-05-11 10:12 ]
Link naar reactie
[quote:47d7bffd91="Speedy"] Toch maar de distributie met boek in de winkel kopen ipv alleen de ISO :)[/quote:47d7bffd91] Zelf heb ik SuSE LINUX 8.0 Professional UK gekocht bij http://www.comcol.nl/bestel/sicxlc_b.hts#8125i Als u die wilt kopen zouden die 2 WDC hdd's van 1.6 en 1.2 GB wel eens te klein kunnen zijn. :D
Link naar reactie
[quote:804185f9ff="maximilaan"]Bijna waar, alle modules van yast1 zitten nu ook in yast2, dus is er geen reden meer om yast1 te blijven gebruiken. Maar yast2 is niet grafisch, het heeft een grafische schil (start yast2 maar eens op terwijl X niet draait...) Max[/quote:804185f9ff] ik heb ook helemaal niet beweerd (in dit topic althans :D ) dat yast2 grafisch is... maar is yast1 nu nog wel of niet bruikbaar???
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...