Ga naar inhoud

[Mandrake 8.1] Beeldscherm resolutie.


Aanbevolen berichten

Ik heb pas Mandrake geinstalleerd alleen heb ik een probleempje met de resolutie instellingen. Mijn monitor heeft geen naam en ik zou ook niet weten wat voor merk het zou kunnen zijn. Mijn videokaart echter weet ik wel. Maar ik krijg het maar niet voor elkaar om met b.v. een standaard monitor tenminste 800x600 te draaien. Ik zit nog met 640x480 waar ik overigens koppijn van krijg. Heeft iemand ook zulke problemen gehad? Of andere tips? Klein gegeven: Bij het instellen van b.v een nieuwe monitor en het testen daarna onthoudt hij (denk ik) de gegevens niet. Ik druk wel op OK maar het wil maar niet. Zelfs niet als ik hem opnieuw opstart. Greetz, D.
Link naar reactie
Mijn huidige configuratie is: --------------------------------------------- Veranderingen bewaren? De huidige configuratie is: XFree 4.1.0 Toetsenbord instelling: us Muistype: Microsoft Muis: ttyS0 Monitor: Generic|Extended Super VGA, 800x600 aan 60 Hz, 640x480 aan 72 Hz Monitor Horizontale Sync: 31.5-37.9 Monitor verticale verversing: 55-90 Grafische kaart: Cirrus Logic GD544x Identificatie grafische kaart: Cirrus Logic|GD 5446 Videogeheugen: 1024 kB Kleurdiepte: 65.000 kleuren (16 bits) Resolutie: 800x600 XFree86-server: SVGA XFree86 stuurprogramma: cirrus --------------------------------------------- Waarom wilt hij nu niet op 800x600? Hij blijft op 640x480 staan. Met Windows ging dat altijd prima met 16 bits. Greetz, D.
Link naar reactie
Probeer eens inplaats van Extended SVGA gewoon SVGA, en vul inplaats van die grafische kaart eens de chipset in die je op je kaart gebruikt. Mijn Asus ziet ie ook als een NVidia.......... Enne, wat onder Windows gewoon automatisch of heel gemakkelijk gaat, wil onder Linux vaak best wel een geploeter zijn. Thats Linux!!! _________________ Henk [ Dit bericht is bewerkt door: grumpie op 2002-05-05 18:16 ]
Link naar reactie
Thanx for the tip. Ik zal het proberen. Maar is het bij jou zo dat als je een resolutie instelt dat je die meteen kan draaien? Want als ik een aantal dingen ' 'test' dan geeft hij wel 800x600 maar zodra de 'test' afgelopen is valt hij weer terug naar 640x480. Raar. Heb je nog een tip misschien? D.
Link naar reactie
Het is gelukt! Grumpie bedankt. Dat met die chipset was een goede. Ik heb nu een standaard chipset erin gezet die dus gewoon opneemt wat je videokaart kan en er dus eigenlijk alles uithaalt wat erin zit. Ook heb ik nu een standaard monitor. Het geheel draait als een zonnetje. Ik hoop nog lang met mijn systeempje te doen. Bedankt, D.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...