Ga naar inhoud

upgrade van suse 7.3 naar 8.0


Aanbevolen berichten

Ik heb geprobeerd om te upgraden van 7.0 naar 7.3 om daarna door te stromen naar 8.0, maar bij het installerren vanaf FTP (SuSE geeft geen ISO's), slaat halverwege de boel iedere keer vast omdat bepaalde rechten missen. Probleem is dan wel dat je halverwege twee distributies zit. Goed oppassen dus. Overigens geeft SuSE zelf aan dat als je systeem goed werkt het weinig zinvol is om te upgraden naar 8.0, het upgraden al dan niet via SuSE van veel gebruikte pakketten volstaat dan (KDE, GIMP, Samba etc.), zij raden dus af om de ker-programma's te upgraden. Wel natuurlijk goed de security en bug-upgrades in de gaten houden. Succes.
Link naar reactie
Dat ben ik zeker met je eens. De winst die je behaald met een upgrade is minimaal. Ik ben van suse 7.1 naar 8 gegaan en heb gewoon alles verwijderd (format van de partitie) en een nieuwe install gedaan. Het voordeel daarvan is dat je systeem weer relatief schoon is. Wat kleine opstart probleempjes die ik had waren verdwenen en ik werk nu met kernel 2.4.18 en ext3 jfs. Maar een schone isntall en vervolgens uograde van paketten van bijvoorbeeld 7.3 of 7.1 zou net zo goed moeten kunnen. Ik koop dus voorlopig geen pakket meer. :smile: Tenminste tot waarschijnlijk SuSE 9. :grin:
Link naar reactie
Mmm, ben nu voorlopig eerst maar eens een testupgrade aan het doen ("clean" 7.3 => 8.0 ) op een test bakkie want heb weinig zin om mijn werkbak bloot te stellen aan evt. onvolkomen heden :wink: Er zitten nu op mijn werkmachine een paar foutjes (kdm wil echt niet meer na de upgrade naar kde3) en eigenlijk is die machine zo langzamerhand een puinhoop :grin: maar om alles weer opnieuw te gaan doen heb ik weinig zin in. Dan gaat het me net iets teveel op Windows lijken :sad: Dus eerst eens kijken of het op die testbak allemaal goed gaat dan maar eens een bacjup maken van mijn draaiende systeeem (part. kopiëren :grin:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...