Ga naar inhoud

Linux vs. Windows (beetje newbie)


Aanbevolen berichten

Mandy is een workstation bij mij. Maar wat moet ik in godsnaam met DNS doen? Ik heb daar geen kaas van gegeten. [edit] Moet ik bij DNS mijn IP invullen die ik van mijn kabelexploitant heb gekregen?[/edit] D. _________________ Ik heb ook geen signature. [ Dit bericht is bewerkt door: Dilbert op 2002-05-03 14:44 ]
Link naar reactie
1. Waar kan ik mijn internet account gegevens invullen? Dat kan ik nergens vinden. 2. Hoe kan ik vanuit Linux bestanden van een floppy afhalen? Bij /mnt/floppy/ krijg ik niets te zien. :???: D. _________________ Ik heb ook geen signature. [ Dit bericht is bewerkt door: Dilbert op 2002-05-03 15:49 ]
Link naar reactie
Ip = intern ipadres (192.168.0.10 ofzo) gateway = IP van je win98 bak die aan het inet hangt DNS = Nameserver adressen die je van je provider kreeg. deze kun je onder windows ff opzoeken met [code:1:59d3fc87d7] winipcfg [/code:1:59d3fc87d7] hier kun je ze dan uitlezen en bij Linux ff invullen. Vergeet niet om netwerk te herstarten maar als je dant mbv. netconf doe wordt dat voor je gedaan. Kan bijna niet mis gaan tenzij je windows bak erg moelijk doet
Link naar reactie
Maar die nameserver adressen heb ik niet. Ik heb wel een Standaard Gateway Adres en dat is IP nummer :grin: Maar als ik dan een netwerk in elkaar heb geprutst (nog niet) dan hoef ik niet mijn gegevens voor internetten in te vullen? Zoals bij Windows? Ik heb wel al wat gespeeld met Linux en ik moet zeggen dat het er veelbelovend uitziet. Het werkt lekker makkelijk. Nog een vraagje. Als ik mijn desktop aanpas dan zijn de venster veel te groot en zelfs als ik ze verschuif kan ik nog niet op OK o.i.d. drukken want wat ik niet zie is dat er nog meer opties zijn. Mijn beeldscherm staat op 800x600 en kan niet hoger i.v.m de videokaart. D. [ Dit bericht is bewerkt door: Dilbert op 2002-05-04 11:04 ]
Link naar reactie
Mensen bedankt alles heb ik zelf opgelost. Ik kan internetten en alles dankzij: http://sunsite.bcc.bilkent.edu.tr/pub/linux/mandrake/7.2/i586/tutorial/NetBasics/ [i:b292818a23]Misschien handig voor toekomstige gebruikers[/i:b292818a23] Iedereen bedankt voor alles en tot ziens, D.
Link naar reactie
Ik heb net RedHat7.3 ( http://home.hetnet.nl/~lare1966/rh73kde3.jpg ) geinstalleerd met KDE3. Windows kan het wel eens moeilijk gaan krijgen (maar tblijft afwachten). RedHat loopt niet voorop met gebruikersgemak en zo, maar hier zijn ze toch al erg ver. Nu afwachten wat Mandrake en Suse daar van gaan bakken. Hier OpenOffice bij (en FreeBSD/OpenBSD als server) en je zit gebakken!!!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...