Ga naar inhoud

Icons..........


anoniem

Aanbevolen berichten

Ok Fellows.... Netscape heb ik gedownload, versie 6.2... so far so good. Nog bedankt voor alle tips, maar nu het volgende: als ik het geheel geinstalleerd heb, dan maakt de installatie geen icoon Netscape 6.2 aan???... Hoe maak ik een shortcut op mijn desktop???... Ik heb Mandrake 8.1 .. en eerlijk gezegd, bij yahoo messenger (die ik ook gedownload heb), kan ik ook geen icoon aanmaken op mijn desktop of panel. Ik kan ymessenger alleen starten als ik voor het "run command" kies en dan intik "ymessenger". Weet iemand een simpele oplossing?... ik zal maar afsluiten met.. rookie?...
Link naar reactie
[quote:3f548f2009] Op 22-02-2002 21:56, schreef Mnijbroek: Ok Fellows.... Netscape heb ik gedownload, versie 6.2... so far so good. Nog bedankt voor alle tips, maar nu het volgende: als ik het geheel geinstalleerd heb, dan maakt de installatie geen icoon Netscape 6.2 aan???... [/quote:3f548f2009] Je zult merken dat Linux-softwareschrijvers op dat gebied wat lui zijn. Ofschoon het aanmaken van een pictogram in het menu van KDE en Gnome een kwestie is van een .desktop-bestandje in de juiste map (vergelijkbaar met Windows) zijn er weinig die dat doen.... [quote:3f548f2009] Hoe maak ik een shortcut op mijn desktop???... [/quote:3f548f2009] uitgaande dat je de nl-versie van KDE gebruikt: klik op een willekeurige plek op je desktop, en kies "nieuw->koppeling naar applicatie" Vul vervolgens de tabbladennaar wens in: [list:3f548f2009] [*:3f548f2009]tabblad Algemeen: klik op het pictogramvak en kies een mooi pictogram uit. Vervang de tekst "kopppeling naar applicatie" voor bijv. Nestscape" [*:3f548f2009]tabblad "toegangsrechten" kun je laten zoals ze is. [*:3f548f2009]Tabblad "Uitvoeren: typ in het commandoveld het commando in waarmee je Netscape opstart, bijv. "netscape" of "netscape6. Dit kun je testen in een terminal/Konsole, of via de commandoprompt onder toetsencombinatie Alt+F2 Paneelimbedding kun je leeglaten, dat geldt niet voor Netscape Ook de andere functies zijn niet aan de orde: "Uitvoeren in een terminal" is van toepassing op tekstapplicaties, "uitvoeren onder een andere gebruikersnaam" is handig als bijv. je partner of collega zijn/haar mail wil checken terwijl jij bent ingelogd. [*:3f548f2009]tabblad Applicatie: Vul bij naam 'Netscape' in, en bij toelichting bijv. "webbrowser" Bij "Bestandstypen" selecteer je de bestanden die je wilt associeren met Netscape. Bijv. "text/html" als je dan met je rechtermuisknop op een Html-bestand klikt, dan toont het contextmenu Netscape als applicatie waarmee je het bestand kunt openen. [/list:u:3f548f2009] Om netscape als standaard-htmlviewer te gebruiken moet je even in het Configuratiecentrum van KDE kijken onder "bestandsbeheer->bestandsassociaties" en bij text/html netscape in de lijst verplaatsen tot de hoogste positie. Dti kun je overigens ook regelen door met de rechter muisknop op een willekeurig html-bestand te klikken en te kiezen voor "bestandstype bewerken". Om Netscape in je startmenu te krijgen moet je even de menubewerker opstarten. Deze vind je onder "Startmenu->Paneel instellen->Menubewerker" Procedure verder is vergelijkbaar met bovenstaande uitleg.. [quote:3f548f2009] Ik heb Mandrake 8.1 .. en eerlijk gezegd, bij yahoo messenger (die ik ook gedownload heb), kan ik ook geen icoon aanmaken op mijn desktop of panel. Ik kan ymessenger alleen starten als ik voor het "run command" kies en dan intik "ymessenger". Weet iemand een simpele oplossing?... ik zal maar afsluiten met.. rookie?... [/quote:3f548f2009] Ik hoop dat deze oplossing eenvoudig genoeg was, hij is mogelijk ietwat uitgebreid omschreven :wink: Kijk even bij "start->applicatiezoeker". Dit hulpprogramma zoekt automatisch naar geinstalleerde programma's van derden die bij KDE bekend zijn en zet ze met bijhorend pictogram in het startmenu. Grote kans dat deze Netscape en Yahoo vindt... max [ Dit Bericht is bewerkt door: maximilaan op 2002-02-23 00:06 ]
Link naar reactie
[quote:a06c06d236] Op 23-02-2002 0:04, schreef maximilaan: Je zult merken dat Linux-softwareschrijvers op dat gebied wat lui zijn. Ofschoon het aanmaken van een pictogram in het menu van KDE en Gnome een kwestie is van een .desktop-bestandje in de juiste map (vergelijkbaar met Windows) zijn er weinig die dat doen....[/quote:a06c06d236] Lui? Ik noem het eerder traditie. Ik wil liever zelf een link op mijn desktop maken dan dat de app probeert mijn desktop te veroveren. Bovendien ken ik ook geen commerciele software/shareware voor Linux die wel een pictogram op je desktop zet.
Link naar reactie
Tja, meningen verschillen. ik vind het normaal dat een applicatie in je startmenu terecht komt, dan kun je het tenminste terug vinden. Vooral voor nieuwe gebruikers lijkt het me nogal frustrerend dat ze een nieuw-geinstalleerde applicatie nergens meer terug kunnen vinden. Doorgewinterde Unix/Linux-gebruikers die een hekel hebben aan dergelijke automatiek kiezen toch minder snel voor KDE/Gnome. Trouwens, een beetje KDE- of Gnome-applicatie doet dat toch ook? Waarom Netscape dan niet?? Ik ken overigens wel commerciëlen die in je startmenu gaan zitten: 1)StarOffice (nam bij kde 1.x overigens ook alle mimetypes over :sad: ) 2)Kapital 3)RealPlayer en er zijn vast meer die dat doen. (Netscape is overigens een commerciele applicatie :wink: ) Max
Link naar reactie
Thx! Maximilaan. Super duidelijke uitleg! Grandioos (Geeft zeker cursussen)...???. Nog bedankt voor de uitleg, het heeft echt geholpen. Thx! PS: Ik denk als ik ervoor kies om iets te downloaden, dan mogen ze van mij best een icoon op mijn desktop plaatsen hoor. Een icoon deleten is een stuk makkelijker dan zo een snelkoppeling maken!. Nogmaals bedankt en vriendelijke groet!
Link naar reactie
[quote:88467dc6ce] Op 23-02-2002 23:30, schreef maximilaan: Trouwens, een beetje KDE- of Gnome-applicatie doet dat toch ook? Waarom Netscape dan niet?? Ik ken overigens wel commerciëlen die in je startmenu gaan zitten: 1)StarOffice (nam bij kde 1.x overigens ook alle mimetypes over :sad: ) 2)Kapital 3)RealPlayer en er zijn vast meer die dat doen. (Netscape is overigens een commerciele applicatie :wink: ) [/quote:88467dc6ce] Klopt, maar geen enkel app zet een pictogram op je desktop. :smile:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...