Ga naar inhoud

Bochs, ix86 emulator


anoniem

Aanbevolen berichten

Bochs, bochs.sourcheforge.net is een host platform onafhankelijke applicatie die - met heel veel resourches - een 386/486/586 kan emuleren en de pentium pro komt eraan... heel leuk, kun je op je sparc toch M$ office draaien - wat iedereen met een sparc ook graag wil :smile: wine moet ook zoiets doen, maar dan alleen op een ix86 systeem - si non dolo dosemu ook maar wine en dosemu vind ik maar lastig installeren/configureren, vandaar dit experiment. make crasht om de haverklap, maar dat geeft niet... alles wat niet werkt uitzetten (geluid, cdrom, ...) vraag is: hebben jullie ervaring met die emulatordinges en wat vind je van het idee? ter provocatie: zo'n emulator is een zwaktebod!
Link naar reactie
[quote:7b423fbecb] Op 05-02-2002 23:18, schreef Mithrandir: Bochs, bochs.sourcheforge.net is een host platform onafhankelijke applicatie die - met heel veel resourches - een 386/486/586 kan emuleren [/quote:7b423fbecb] En heeeeeel erg traaaag is, geloof me, je wilt er niet aan beginnen :wink:. [quote:7b423fbecb] wine moet ook zoiets doen, maar dan alleen op een ix86 systeem - si non dolo dosemu ook maar wine en dosemu vind ik maar lastig installeren/configureren, vandaar dit experiment. [/quote:7b423fbecb] Er is een heel groot verschil, Wine en DosEmu zijn emulatoren, Bochs is een virtual PC. Over het algemeen draaien programma's onder een virtual PC beter (op spellen na vrijwel alles), maar ze zijn over het algemeen trager dan de huidige emulatoren. [quote:7b423fbecb] vraag is: hebben jullie ervaring met die emulatordinges en wat vind je van het idee? [/quote:7b423fbecb] Koop VMWare of goedkoper, VMWare Express en geniet. Draai bochs en herleef de XT tijden (als je serieus Windows wilt draaien ga je voor VMWare).
Link naar reactie
Aai, daar was ik al bang voor... een PII 400 leverde 1.5 MIPS op... ik wordt erg bang... al heb ik dan een tbird 1000(fsb133) + 512 mb cas2 ram hoe snel is dat??? schokend! - of moet ik zeggen schokkerig? het onding -cpu- is echter niet te overclocken. wordt meteen instabiel :sad: zelfs als fsb = 133 + klein beetje mhz... nay, die multiplier factor lager helpt ook niet veel :sad: okay, ik ga kijken of ik een 286 kan inhalen :smile:
Link naar reactie
[quote:283d0e2b7a] Op 05-02-2002 23:52, schreef Mithrandir: het onding -cpu- is echter niet te overclocken. wordt meteen instabiel :sad: [/quote:283d0e2b7a] Dat is ook niet de moeite waard voor bochs, de levensduur van je cpu die je door het overklokken verminderd kost waarschijnlijk bijna evenveel als VMWare Express. Ik heb ook wat demo's gezien van Virtual PC (lijkt op VMWare) onder OS/2 met verschillende OSes (Windows, Linux), echt smooth!
Link naar reactie
[quote:b41d2a5245] Op 06-02-2002 0:08, schreef danieldk: [quote:b41d2a5245] Op 05-02-2002 23:52, schreef Mithrandir: het onding -cpu- is echter niet te overclocken. wordt meteen instabiel :sad: [/quote:b41d2a5245] Ik heb ook wat demo's gezien van Virtual PC (lijkt op VMWare) onder OS/2 met verschillende OSes (Windows, Linux), echt smooth! [/quote:b41d2a5245] Is dat wel gratis :razz: en, is wine een alternatief? (wijn is ok, maar wine?) :grin:
Link naar reactie
[quote:df98f4d991] Op 06-02-2002 0:25, schreef Mithrandir: Is dat wel gratis :razz: [/quote:df98f4d991] Nope, je cpu wel? [url]http://shop.mensys.nl/cgi-bin/db2www/mnl_art2.d2w/report?catname=VMWARE[/url], d*mn, Express is er niet meer :sad:. [quote:df98f4d991] en, is wine een alternatief? (wijn is ok, maar wine?) :grin: [/quote:df98f4d991] Ligt eraan wat je wilt draaien, zie de Wine site. Maar denk eraan: niks draait beter onder unix dan een unix utility. Voor de meeste Windows applicaties zijn er goede alternatieven (OpenOffice, The Gimp, ...).
Link naar reactie
[quote:95d1dbe847] Op 06-02-2002 0:37, schreef danieldk: [quote:95d1dbe847] Op 06-02-2002 0:25, schreef Mithrandir: Is dat wel gratis :razz: [/quote:95d1dbe847] Nope, je cpu wel? [url]http://shop.mensys.nl/cgi-bin/db2www/mnl_art2.d2w/report?catname=VMWARE[/url], d*mn, Express is er niet meer :sad:. [/quote:95d1dbe847] Nee! [quote:95d1dbe847] [quote:95d1dbe847] en, is wine een alternatief? (wijn is ok, maar wine?) :grin: [/quote:95d1dbe847] Ligt eraan wat je wilt draaien, zie de Wine site. Maar denk eraan: niks draait beter onder unix dan een unix utility. Voor de meeste Windows applicaties zijn er goede alternatieven (OpenOffice, The Gimp, ...). [/quote:95d1dbe847] True! maar ben nog geen goede dvd-player tegen gekomen... :sad: om over games nog maar te zwijgen... leuke link, ben me dood geschrokken van die prijzen. dacht dat het zo'n $80 was... ga toch maar eens bij win4lin kijken. schijnt zelfs beter te zijn dan vmware... [ Dit Bericht is bewerkt door: Mithrandir op 2002-02-06 01:16 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...