Ga naar inhoud

Grub


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe kernel geinstalleerd, de laatste van RedHat (2-4-9-21) Grub, mijn bootmanager, heeft als default de eerdere versie. In boot/grub/grub.config staan die twee versies keurig onder elkaar. Kan ik nu uit dit file de oudste wissen, zodat ik altijd met de nieuwste opstart? Ik heb geen dualboot systeem. Ik denk dat dit wel kan (volgens de instructies) maar wil het wel effe zeker weten. Oh ja, installeren (eerder bericht ) is geen probleem meer. Dank!
Link naar reactie
Wat je het best kunt doen is de nieuwe kernel als default instellen. Als je systeem dan goed opstart en werkt met de nieuwe kernel, dan kun je altijd de info van de vorige kernel verwijderen. Of je met # kunt uitcommentariëren weet ik niet, maar als de toelichtingen in het configuratiebestand met # beginnen, dan wel. (soms wordt ! gebruikt, ipv #) Max
Link naar reactie
[quote:3cce37f25a] Op 03-02-2002 21:30, schreef schurink: Ik heb een nieuwe kernel geinstalleerd, de laatste van RedHat (2-4-9-21) Grub, mijn bootmanager, heeft als default de eerdere versie. In boot/grub/grub.config staan die twee versies keurig onder elkaar. Kan ik nu uit dit file de oudste wissen, zodat ik altijd met de nieuwste opstart? Ik heb geen dualboot systeem. Ik denk dat dit wel kan (volgens de instructies) maar wil het wel effe zeker weten. Oh ja, installeren (eerder bericht ) is geen probleem meer. Dank! [/quote:3cce37f25a] Als de nieuwe kernel goed start en toegevoegd is kun je de oude eruit gooien. Bovendien is er geen default nodig als het geen multi-boot systeem is, de enige bootconfiguratie is dan gewoon default. Het voordeel van Grub is dat je via de commandline ook met een gemakeerd of zonder een configuratiebestand kunt booten als het nodig is, mits de root filesystem niet te exotisch is (dan kan de kernel niet geladen worden).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...