Ga naar inhoud

Lege schermpjes vanuit COM Surrogate?


Aanbevolen berichten

Sinds enkele dagen krijg ik regelmatig een klein, blanco schermpje, vaak meerdere na elkaar, met alleen de drukknoppen OK en Annuleren. Verder staat er niets in. Als ik kijk in Taakbeheer lijken ze afkomstig te zijn van een toepassing met de naam COM Surrogate. Er zijn, voor zover ik me bewust ben, geen bijzondere wijzigingen aan de software geweest. Ik heb ernaar ge-googled maar geen oplossing gevonden. Ik weet dat de gegevens summier zijn maar heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? TIA, Lou
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie, canonboy. Ik heb zojuist wel Hitman Pro gedraaid en dat programma heeft maar 1 tracking cookie gevonden, atdmt.com, verder niets. Elke keer dat het gemelde schermpje verschijnt, zie ik in Taakbeheer "COM Surrogate" verschijnen; 9 schermpjes - 9 instances van COM Surrogate. Dit is echter geen malware maar een van Microsoft afkomstige functie. Als je op Google zoekt, kom je de meest verwarrende verhalen tegen, er is -althans voor mij- geen touw aan vast te knopen. De een zegt dat je die functie beslist niet kunt missen, dan ander zegt dat hij de deur opent voor malware. Lou
Link naar reactie
Heb ik gedaan. Resultaat: [i:9a5fd8807d]Geheugenprocessen gedetecteerd: 0 (Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd) Geheugenmodulen gedetecteerd: 0 (Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd) Registersleutels gedetecteerd: 0 (Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd) Registerwaarden gedetecteerd: 0 (Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd) Registerdata gedetecteerd: 0 (Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd) Mappen gedetecteerd: 0 (Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd) Bestanden gedetecteerd: 0 (Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd) (einde)[/i:9a5fd8807d] Er verschenen zojuist weer 3 lege schermpjes en inderdaad, in Taakbeheer 3 x COM Surrogate. Hoe langer ik met computers werk, hoe minder ik ervan begrijp... Lou
Link naar reactie
Nogmaals bedankt. Ik ken dit draadje, het is er een uit vele over COM Surrogate, met een rijstebrei aan gissingen en experimenten. Ik heb overigens niet het "not working" probleem, ik krijg alleen een leeg schermpje met de opties "OK" en "Annuleren". Er lijkt niets schadelijks te gebeuren, het is alleen hinderlijk om voortdurend te moeten wegklikken. Ik hou me voor verdere tips aanbevolen. Mocht het in de tussentijd gaan dagen, dan meld ik me terug. Lou
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...