Ga naar inhoud

productcode win8


anoniem

Aanbevolen berichten

op mijn laptop staat win7. via een upgrade win8pro geinstalleerd. Met geldige licentie. Deze win8 na 2 dagen weer verwijderd. Er staat nu dus alleen win7 op. Een nieuwe PC gekocht met daarop win7. Wederom win8 pro (64bits) geinstalleerd met het zelfde win8 pro die eerst op mijn laptop stond. Nu krijg ik de melding: win is niet geactiveerd. De productcode wordt al gebruikt op een andere computer. Ik dacht altijd indien je je licentie van de ene computer verwijderd, je dan gewoon de boel op een andere computer kon installeren. Nu zegt men koop maar een nieuwe licentie. Dit terwijl ik nu dus een ongebruikte licentie in het bezit heb. Is hier een oplossing voor? Bas Dubbelaar Malang, Indonesia
Link naar reactie
Dat de productcode van Windows is gekoppeld aan het moederbord, geldt bij mijn weten onder andere voor OEM versies. Daarentegen retail Windows versies mogen wel worden verhuisd naar een andere pc/laptop. Het activeren via het internet zal waarschijnlijk alleen lukken, als de vorige activatie 4 maanden of langer geleden was. En als dat niet al te vaak is gedaan. Als activeren via het internet niet lukt, kun je alleen nog contact opnemen met Microsoft. Check hierover de site van Microsoft Artikel ID: 950929 http://support.microsoft.com/kb/950929
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...