Ga naar inhoud

C Schijf loopt vol.


Aanbevolen berichten

Groot probleem: De C schijf loopt vol. Al een maand, en ik los het telkens op met schijfopruiming. En ik heb MBAM al een keer laten draaien, MBAM vond wat, verwijderd. Einde verhaal. Dacht het niet dus. Wat is dan de grote boosdoener? Het lijkt er op dat Bluestacks beta (die nieuwste incl. appstores) de boosdoener is, want het is geen probleem als mijn vrienden mij niet what'sappen en Bluestacks uit staat. Maar ik wil Bluestacks niet wegdoen, want ik heb geen smartphone. (Maar binnenkort wel, ik heb vanaf volgende week een baan, met de baan regel ik een nieuwe laptop, het overige geld spaar ik voor een smartphone of een geluidskaart + synthesizer) Dus... Wat nu? Oh, en ik laat voor de zekerheid MBAM nog een keertje draaien.
Link naar reactie
Het is een laptop. Jammer dus. Ik heb wel nog iets anders waarop staat: Productherstel Alleen voor distributie bij een nieuwe Toshiba PC blablabla disk 1 van 2 et cetera (komtie) Microsoft (R) Windows (R) XP Professional. En ik draai: Vista. Op de achterkant staat dit: Waarschuwing: als u Productherstel uitvoert, verliest u alle gegevens op de vaste schijven. Ja dahag, ik probeer mijn gegevens toch te REDDEN niet te VERNIETIGEN! Dus opnieuw: Wat nu?
Link naar reactie
Zou kunnen. Maar als je vista draait heb je die er op 1 of andere manier opgezet. leen dan even die DVD en kijk of t dan weer lukt. Je hoeft niet perse dezelfde DVD te hebben om een repair uit te voeren, t programma ziet wat er mn in je MBR en evt register te repareren valt en doet dat. Hoef je geen serienummer voor in te evoeren. Je toschiba recover zal ook wel geënt zijn op XP, gaat niet werken ben ik bang
Link naar reactie
Dat doen ze slim, ze sturen alléén een CD voor XP mee, en als je dan vergeet een CD met dezelfde functie (ze zijn namelijk hetzelfde) te branden moet je die weer bestellen etc. Gelukkig heb ik zo'n schijf. Alleen nu nog het Backup probleem. hoe behoud ik mijn bestanden zonder bij windows te komen?
Link naar reactie
Dat kan natuurlijk ook, echter, ik heb nog nooit een laptop opengeschroefd. HW.info heeft daar vast wel een tut'je voor. Met Win2Flash kan ik Windows naar op mijn usb zetten, dus ik ga maar weer eens langs bij jeweetwelwaar. Ik zie wel wat ik doe. Maar kan ik een beetje selectief back-uppen met FBackup? Ik wil graag alle programmabestanden behouden maar als ik die terugzet kloppen de registerverwijzingen niet meer maar als ik het register backup verandert er in principe niks.
Link naar reactie
Ben je er zeker van dat je laptop open moet, om de harddisk te kunnen verwijderen. Want voor de laptop uit mijn onderschrift, hoef ik daarvoor slechts één schroef van een klepje eruit te draaien. Als daarover niks staat in de meegeleverde handleiding, check dan of er een service manual te downloaden is, op de site van de laptop fabriek. Een andere mogelijkheid om data van een laptop harddisk te backuppen is, via een [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Live_CD]Live CD/USB-stick .[/url]
Link naar reactie
Als je er nog één hebt liggen die nog niet stokoud is, zou je het daarmee kunnen proberen. Maar waarschijnlijk zou je het beste kunnen proberen met [url=http://distrowatch.com/index.php?distribution=systemrescue&month=all&year=all]SystemRescueCD.[/url] Op de site van computer idee kun je daarover een artikel vinden http://www.computeridee.nl/workshops/systemrescuecd-redder-nood Of check op de site van computertotaal dit artikel http://computertotaal.nl/freeware/1732-system-rescue-cd-1-1-1.html
Link naar reactie
Ok, ik ben in system rescue cd. Naam externe HDD is SDB 1. Interne HDD is sda, waarvan Vista sda2, Data sda3, en mijn andere partitie voor overig spul sda5. Ik moet alleen bij mijn externe hdd, want die is vol. Nogal, want ik heb nog 50 GB. sda is 232 GB, sda2 is 117,54. En 1 van de 2 is straks leeg. Wat vernietigt de herstelschijf eigenlijk? 1 partitie of de hele schijf? En hoe kom ik in mijn externe HDD om die op te ruimen?
Link naar reactie
Als ik het zo lees, lijkt het inderdaad te gaan om een herstelschijf, die je PC terugbrengt zoals deze uit de fabriek kwam. Dus alle partitie die je later had aangemaakt, worden dan inderdaad verwijderd. Dan wordt dus ook al je data verwijderd. Als het mogelijk is, kun je beter ervoor zorgen dat je voldoende ruimte vrij hebt, op een externe harddisk. Of een grote USB-stick. Meldt verder ook in hoeverre je die twee artikelen duidelijk genoeg vond. Of je ook met die SystemRescueCD wilt werken. Of dat je toch liever een meer grafisch georiënteerde Live CD gebruikt. Als je het verder wilt proberen met die SystemRescueCD, post dan de output van [code:1:88a053fd39] fdisk -l [/code:1:88a053fd39][Enter]
Link naar reactie
Disk /dev/sda: 250.1 GB, 250059350016 bytes 255 heads, 63 sectors/track, 30401 cylinders, total 488397168 sectors Units = sectors of 1 * 512 = 512 bytes Sector size (logical/physical): 512 bytes / 512 bytes I/O size (minimum/optimal): 512 bytes / 512 bytes Disk identifier: 0x06ec824c Device Boot Start End Blocks Id System /dev/sda1 * 2048 3074047 1536000 7 HPFS/NTFS/exFAT /dev/sda2 3074048 249571327 123248640 7 HPFS/NTFS/exFAT /dev/sda3 249571328 271129004 10778838+ 7 HPFS/NTFS/exFAT /dev/sda4 271129005 488408129 108639562+ f W95 Ext'd (LBA) /dev/sda5 271129068 488392064 108631498+ 7 HPFS/NTFS/exFAT Disk /dev/sdb: 4007 MB, 4007657472 bytes 5 heads, 32 sectors/track, 48921 cylinders, total 7827456 sectors Units = sectors of 1 * 512 = 512 bytes Sector size (logical/physical): 512 bytes / 512 bytes I/O size (minimum/optimal): 512 bytes / 512 bytes Disk identifier: 0x00000000 Device Boot Start End Blocks Id System /dev/sdb1 8064 7827455 3909696 c W95 FAT32 (LBA) Ik had verder ook nog een ander leuk ideetje. 1. Ik gebruik de RAM versie van System rescue cd. 2. Ik brand W8Preview 3. Ik installeer W8Preview 4. Ik gebruik windows. Kan ik tenminste iets gebruiken. Er zit alleen 1 probleem in, maar dat heb ik zo verholpen. W8Preview download is ongeveer 5 GB. Waar ga ik die laten? Ik denk dat ik even de externe HDD mount.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...