Ga naar inhoud

win7 totaal verwijderen


anoniem

Aanbevolen berichten

Op mijn EeePC staat win7 prof. Dat wil ik verwijderen. Dat lukt. maar altijd blijft er dat door het systeem reserved bestandje (partitie?) staan. hierdoor kan ik winXP niet installeren denk ik. Hoe krijg ik dat weg? Ik wil winxp dus installeren maar dat lukt niet. Zodra de computer met de geinstalleerde bestanden van XP wil openen, krijg ik het scherm met veel tekst wat begint met ër is een probleem gevonden enz enz. Als laatste staat er stop: 0x0000007B en zo verder. Hoe hoe krijg ik dat gereserveerde bestandje van win7 weg? Bas Dubbelaar Malang Indonesia bdubbelaar@gmail.com
Link naar reactie
Ik denk dat die stop: 0x0000007B error te maken heeft met het ontbreken van de SATA drivers in Windows XP. Check hierover dit artikel op Softpedia [url=http://news.softpedia.com/news/Install-Windows-XP-On-SATA-Without-a-Floppy-F6-47807.shtml]Install Windows XP on SATA without a Floppy (F6).[/url] Als de XP installatie CD zonder Service Pack is, dan is het slipstreamen van Service Pack 3 samen met de SATA drivers aan te raden. //Edit Per PB ontving ik [quote:436fbc94fa="Bas_Dubbelaar"]Ik heb winxppro met SP2. (..) Dacht dat de sata drivers daar al op stonden. [/quote:436fbc94fa] Geen AHCI drivers in ieder geval. [quote:436fbc94fa="Bas_Dubbelaar"]waarom kan ik dat win7 mbr bestandje (partitie-tje) niet verwijderen?[/quote:436fbc94fa] Die kun je pas verwijderen, als je tijdens de [url=http://www.roytimmermans.be/windows-xp/installatie/183-clean-install-windows-xp.html]Windows XP setup,[/url] bij het scherm komt dat je te zien krijgt na het gebruikersrechtovereenkomst scherm. Van die hyperlink, is dat de zevende afbeelding. Overigens kun je verder vragen beter niet stellen per PB, maar in een volgend bericht in deze topic.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...