Ga naar inhoud

NTLDR is missing


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem, wat ik stomweg zelf veroorzaakt heb. Probleem is dat ik 2 versies van windows op 2verschillende partities had staan. Geen probleem in eerste instantie. Gaat om windows XP en windows 7 Ik heb besloten om xp niet meer in gebruik te houden en volledig over te stappen op windows 7. Ook omdat de partitie voor windows 7 te klein werd (20gb voor test, maar met de updates is dat te weinig geworden) Nu wilde ik de windows xp partitie formatteren (das de C schijf) en dit gedeelte bij de E schijf voegen. Van windows 7. En deze dan weer naar C omzetten qua naam, als dit mogelijk is. Helaas blijkt na het formatteren van de xp partitie, windows 7 niet meer te starten. ik krijg de melding NTLDR is missing. Dit is een stuk van windows xp heb ik via internet kunnen vinden. maar ik kom er nu dus niet uit. Heb al hirens boot cd geprobeert met de tootl Fix "NTLDR is missing" Maar dit blijkt niet te werken, kan alleen bij windows xp. Heeft iemand een idee hoe ik van dit probleem afkom? Windows 7 opnieuw installeren zal lastig worden, heb daar geen losse cd van, destijds met een usb iso (legaal!) erop gezet, maar die iso staat dus op 1 van de andere schijven in die pc (en ik heb geen andere pc waar ik die even kan inplaatsen, want ik gebruik nu weer even mijn laptop) Tevens staat de lecentiecode ook op die aparte schijf. Op internet vind ik niet wat ik zoek. meestal gaat het over aparte schijven, maar in dit geval gaat het om een partitie probleem. Ik krijg het ook niet voor elkaar om via de 2e partitie op te starten. En vaak zijn de oplossingen enkel voor windows xp Wat me opviel in de mini xp van hirens boot cd, is dat de E schijf met windows 7 nu is veranderd in de C schijf en vise versa. Kan ze alleen niet mergen met die tool. edit: ben inmiddels in staat geweest om de iso file en de cd key via mini xp veilig te stellen, Dus mocht het nodig zijn, kan ik die altijd nog in noodgevallen gebruiken.
Link naar reactie
problem solved, kan dicht windows dvdtje gebrand van de iso die ik had setup gestart, windows recover aangeklikt. Via commandprompt: bootrec.exe/fixmbr en daarna bootrec.exe/fixboot Daarna nog de automatische opstartherstel laten lopen na opnieuw starten deed windows het weer en kon ik met wat proberen eindelijk de overgebleven vrije ruimte toevoegen aan de windows 7 partitie. Schijfletter heb ik E gelaten, omdat ik bang ben dat anders windows niet meer draait. Ik heb mezelf dus geholpen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...