Ga naar inhoud

Windows licentie's werken niet


anoniem

Aanbevolen berichten

Regelmatig krijg ik computers ter reparatie met een illegale Windows versie. Als het nodig is om de HD te formatten gebruik ik een van de licentie's (OEM) die ik op voorraad heb liggen. Legaal gekocht en betaald. De twee licentie's die ik nog heb liggen werken erchter niet met de WinXP pro die ik installeer. Is daar een oplossing voor te bedenken? Bij invullen van de key komt de mededeling dat deze niet geldig is. perloc
Link naar reactie
Klant vragen bij reparatie de windows cd en key mee te brengen? Op zichzelf bij het gebruik van de oem en het reparen legaliseer je hun windows (ethish probleem dus) als aanvulling op tomvdlee: voglens mij is het zo dat je per windows versie (98se, xp, vista en win7 aparte serie keys hebt die niet bij de ander werken. Weet het niet zeker, maar lijkt me logisch . Bij Vista en W7 komt volgens mij ook de MAK en KMS keys om de hoek kijken
Link naar reactie
De licentie's zijn nooit gebruikt. Die heb ik gekocht in Nederland. Van de Windows CD's heb ik een copie (lang geleden gekocht) hier en het origineel is in Nederland. Uit veiligheidsoverwegingen vraag ik mijn zaakgelastigde om softeare te kopen, daar een copie van de maken en dat op te sturen. Dat is omdat de post hier nog wel eens een keer niet aankomt.... Zover ik me herinner kun je van een OEM versie vele copie's maken en installeren met een OEM licentie, maar dat moet ik nakijken in mijn email correspondentie met mijn leverancier. Er worden wel meer en meer legale versie's van Windows verkocht hier, maar het gros is nog steeds illegaal. Dat gros (studenten) verdient namelijk niet meer aan maandsalaris dan wat een Windows CD kost!! Dus ik heb wel enige consideratie. Ik heb voor een licentie per stuk ¤ 37.50 betaald en dat is nog wel op te brengen voor de gebruiker. Deze reparatie computer heb eerder hier gehad welk heel veel problemen had waardoor ik de hele HD heb moeten formatten en zelfs een nieuw mobo heb moeten installeren. En dus ook Windows. Mijn Windows copie wil niet meer activeren. Nu moet die arme studente ook nog een licentie betalen!! Ik zal bij mijn zaakgelastigde vragen in het stapeltje originelen te kijken welke windows versie hij heeft liggen. Het is allemaal te lang geleden om het uit mijn hoofd te weten. perloc
Link naar reactie
OEM wil zeggen: 1x geïnstalleerd is de Windows versie met de hardware (o.a. de harddisk) geregistreerd. Tevens kan je bij installatie van een OEM-versie geen andere key inbrengen dan de key die bij die OEM XP is meegeleverd. Wordt deze key dus een aantal malen in verschillende computers gebruikt, zal de key uiteindelijk door MS uit de roulatie gehaald worden en op de zwarte lijst worden bijgeschreven. Wat ook niet mogelijk is in Windows XP Home de key te gebruiken van een Windows XP Professional en omgekeerd. De keys van de XP Professional versie bevatten altijd welke XP versie het betreft: - OEM-versie - verkoop-versie (winkel) - Corporate-edition Hetzelfde betreft XP Home (OEM-versie versus winkelversie)
Link naar reactie
Abrham54: Uw bericht is me niet helemaal duidelijk. Ik heb even de correspondentie nagekeken van het bedrijf waar ik deze licentie's heb gekocht. Omdat ik de vraag over het niet accepteren van de key al eens eerder bij hen heb gesteld hebben ze het volgende geantwoord: Beste Cees, De key werkt alleen in combinatie met een OEM CD, weet u zeker dat er een OEM CD gebruikt wordt? In dat geval moet de CD de key accepteren. Alle andere cd's zoals Retail, VLK, student (slim software) werkt niet. De taal en het servicepack maken niet uit, als het maar OEM is. Wilt u dit even nakijken? Met vriendelijke groet, Jan xxxxxxxxx Ik heb de naam gewist, perloc Dus hij zegt dat met één OEM Cd diverse keys kunnen worden geïnstalleerd. Daarbij wordt dan wel de key bij de betreffende hardware geregistreerd en kun je dus niet voor een andere computer nogmaals gebruiken. Ik heb nog geen antwoord van mijn zaakgelastigde of ik een OEM WinXP pro daar heb liggen. Dat wacht ik even af. perloc
Link naar reactie
Volgens mij worden hier 2 dingen door elkaar gehaald. Perloc geeft duidelijk aan dat de foutmelding al komt op het moment dat deze wordt ingevuld. Dat heeft dus helemaal niks te maken met de vraag of de licentie ook geactiveerd kan worden. Op dat moment is er immers nog geen enkele verbinding met internet, dus er kan ook niks worden geblokkeerd door Microsoft. Conclusie: de key hoort niet bij de versie van Windows die wordt geïnstalleerd. Er zijn diverse versies van WinXP in omloop, en het is wel zeker dat daar het probleem ligt. Zorg dat je de (kopie) CD gebruikt die bij de licentie hoort, en het probleem zal zijn opgelost. Bij gebruik van een illegale code zal het installeren altijd goed gaan, tot het moment dat er geactiveerd wordt. Hoewel ook dan de kans dat het wel lukt vrij groot is. Er worden inderdaad nog bosjes illegale codes gebruikt, en Microsoft lijkt daar vrij soepel mee om te gaan. Vandaar dat er (vooral in ontwikkelingslanden) zoveel gebruik van wordt gemaakt.
Link naar reactie
[quote:64c476c7d3="perloc"]Dus hij zegt dat met één OEM Cd diverse keys kunnen worden geïnstalleerd.[/quote:64c476c7d3] Er is absoluut geen enkele beperking op het aantal keys dat met één CD kan worden geïnstalleerd. En al helemaal niet bij het invullen van die key tijdens de installatie. Pas tijdens de activatie zal er een controle/registratie door Microsoft plaatsvinden en zal de key (tijdelijk) aan de PC worden gekoppeld.
Link naar reactie
[quote:078c62b364="Abraham54"]Lol. Elke XP OEM versie weet dat er maar één key ingevuld kan worden![/quote:078c62b364] Jij hebt het hier waarschijnlijk mogelijk over een OEM versie die door de (grote) PC leveranciers mee wordt geleverd. Zo'n CD voert een controle uit op de BIOS van de PC en installeert vervolgens automatisch. Maar ik ga er vanuit dat Perloc niet over een dergelijke CDROM beschikt. Een standaard OEM CDROM wordt wel met de PC meegeleverd, maar voert geen BIOS controle uit. De los meeverkochte licentie zal dus moeten werken, net zoals die van de buurman... (en zijn buurman)
Link naar reactie
Ik heb de OEM WXP prof licentie's nog nooit gebruikt en alleen gekocht in de veronderstlling dat ik een WXP prof OEM CD had. Dat blijkt dus niet zo te zijn, want hij pikt de licentie's niet. Ik heb ook een OEM WXP home cd gekocht, maar tijdens het bestellen toendertijd had de leverancier geen home licentie's op voorraad, alleen die prof versies. Ik heb mijn zoon gevraagd in Nederland om voor mij een OEM home licentie te bestellen en de key aan mij door te mailen. De post duurt hier een maand om aan te komen en zolang kan mijn studente niet wachten.... Dank voor de info. perloc
Link naar reactie
Daar is niets illegaals aan. Ik kan een fotocopy hier posten, samen met de rekening, van de licentie's die ik heb gekocht. Maar dat is niet aan de orde en een private zaak. Het probleem van een download van WinXP prof OEM is dat dat vrijwel onmogelijk is met mijn langzame verbinding: 128Kbit/sec dus 16 KByte/sec. En als die snelheid nog konstant is.... Soms valt hij helemaal stil of tot 1/10 van de "normale" snelheid, afgezien van de vaak tientallen tot honderden onderbrekingen! Dat valt wel op te lossen met FreshDownload, maar toch. Een verbinding van 1028bit (128KB) kost meer dan 80 euro per maand. Dat is te duur voor het gebruik wat we hebben. perloc
Link naar reactie
Delen is geen optie. Afgezien dat ik niemand ken met wie ik zou kunnen delen is er een scala aan keus in snelheden. De mij opgegeven is er maar een van. Kijk op http://bandalarga.tdm.co.mz en kies de Engelse versie. 35 Metical = 1 Euro. Opsturen, jawel!! Vooral nu tijdens de Kerst duurt het 3-4 weken voor het aankomt!! Ik maak er vaak gebruik van maar voor zaken die een snelle oplossing moeten hebben is het geen optie. De vertraging zit hem in de postsorteerderij hier. Komt aan in Maputo, wordt daar gesorteerd, duurt een week, opsturen naar Beira, duurt ook nog eens een week en dan nog een keer bezorgen. Er is nog een derde oplossing: Hier kopen. Op de eerste plaats weet ik niet óf het hier wel een Win CD te koop is (ze lachen je uit in de winkel en zeggen een illegale versie te gebruiken), en zo ja, dan is die een 30-50% duurder schat ik en bovendien in het portugees. Dat zou in dit geval niet erg zijn, maar meestal worstel ik met Engelse versie's en die zijn hier zeker niet te koop. Waarschijnlijk wel in Maputo, maar ja, dat is 1300 km hier vandaan. perloc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...