Ga naar inhoud

Windows7 op een Dell laptop


anoniem

Aanbevolen berichten

Mijn kleindochter heeft een Dell Vostro 1700 laptop met daarop windows vista ze heeft mij gevraagd om daarop windows7 te installeren, nu meen ik met te herinneren dat Dell computers een eigen Dell windows systeem gebruiken. Ik wil graag voorkomen dat wanneer ik Vista vervang door Windows7 haar computer niet meer werkt. Mijn vraag is kan ik de gewone Windows7 zonder meer op de laptop installeren. Op de site van Dell zie ik geen drivers voor windows7, betekent dit dat de computer voldoende heeft aan de installatie drivers of moet ik de Vista drivers gebruiken die er wel voor deze laptop staan.
Link naar reactie
Ik heb ook een Dell notebook en de Windows versies in Dell zijn echt geen andere Windowsversies. Ik heb geen flauw idee waar je dat idee vandaan hebt. Er zijn geen 64-bit drivers voor deze Vostro, maar de 32-bit Vista-drivers kan je gewoon in Windows 7 32-bit gebruiken. Kijk in het bios (via F2) om vanaf de hoofdpagina de Service-Tag te noteren. Die gebruik je hier http://support.dell.com/support/downloads/index.aspx?c=us&l=en&s=gen - zodat je precies de juiste drivers voorgeschoteld krijgt voor dat notebook van jouw kleindochter.
Link naar reactie
[quote:5f4ff2c76c="tomvdlee"]Als ze nog op school zit is het goedkoop om een licentie aan te schaffen via Surfspot of Slim. Kan je mischien wel voor onder de 50 Euro een licentie kopen. Neem bovendien een 64 bit versie.[/quote:5f4ff2c76c] Er zijn geen 64-bit drivers voor dat notebook te vinden via Dell support! Dus een slecht advies om dan toch voor 64-bit te gaan. Want wat als de processor in dat notebook geen 64-bit instruktieset heeft?
Link naar reactie
Mischien een beetje kort door de bocht maar de kans is wel redelijk aanwezig dat het een 64 bit processor is. Drivers zijn er ook wel te vinden voor 64 bit al of niet via de Dell site. Mischien dat je er niet op zit te wachten om die allemaal te gaan zoeken. Met een licentie voor een 64 bit versie kan je ook een 32 bit versie installeren. Zou dus inderdaad een 32 bit versie aanschaffen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...