Ga naar inhoud

bootable dvd


anoniem

Aanbevolen berichten

Graag hulp bij het volgende, ik heb een windows versie (Win8) gedownload (met Windows 7)van de officiele MS developpers site. Dit ISO bestand van bijna 3 GB staat op mijn HD (verkenner geeft aan WINZIP formaat, had ik eerst moeten unzippen??) en heb ik daarna bootable gebrand met CD burner XP, op DVD (Dual Layer en ruimte genoeg 8.5GB) Het brand proces is volgens boodschappen van het brandprogramma goed verlopen. De DVD als boot CD in een andere Laptop geplaatst, de bios aangepast op eerste keuze DVD schijf. Bij het opstarten van deze laptop, reageert de DVD wel, maar na enig gepruttel wordt toch naar de volgende keuze (HD) gegaan en normaal opgestart vanaf HD. MAW het lukt me niet om op te starten vanaf de nieuwe DVD, inmiddels 3 DVD's gebrand maar geen succes, ik doe natuurlijk iets niet goed, maar wat? SVP hulp, Gusp :cry:
Link naar reactie
het bestand wat je "als image" op de dvd moet branden moet de extensie .iso hebben. dus je moet het inderdaad eerst unzippen, dan krijg je een .iso-bestand. vervolgens zeg je tegen het brardprogramma dat je een image wil branden, en je verwijst naar dat iso-bestand. dan zal het brandprogramma het iso-bestand "uitpakken" en op dvd plaatsen. bootable: daar hoef je niets voor te doen, dat komt vanzelf in orde als het brandprogramma het iso-bestand "uitgepakt" op de schijf brandt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...